Vask av trekk til bilstol: maskin eller håndvask?

*Blåklokke*

Glad i forumet
Juli13-jentene
Hva har dere andre gjort? Har veldig lyst å ta det i maskinen, men jeg er litt redd for at det skal bli ødelagt ;)

Har ikke vasket det enda! Men tenker det blir i maskinen ;) Vasket det ikke sist, hadde vinterbaby, men tenker det blir mer hudkontakt nå (så har det jo stått i boden litt) - så nå må det vaskes!

Må man vaske trekket på bilsetet?
Ikke tenkt på engang. Men burde kanskje gjøre det! :-)

Vasker det i maskin på 30 grader tenker jeg med flytende vaskemiddel og uten skyllemiddel. Min erfaring er at vi ofte vasker det både varmere og hardere hvis vi vasker det for hånd enn når vi vasker det i maskina.

Da forsøker jeg 30 grader i maskinen... :) Jeg ønsker å vaske det fordi vi har lånt det av en venninne... Og det var veldig tydelig at det ikke var vasket siden hennes lille gutt brukte det... ;) Ville nok aldri gjort det hvis setet var nytt!

Jeg har bare vasket slike trekk for hånd tidligere (i dusj/badekar), men da med sterke vaskemidler + flekkfjerner.
Lang biltur + unge med spysjuka = Sterkt behov for vask av hele bilstolen.

Jeg kan forøvrig anbefale beskyttelsestrekk til å ha i bilen under bilstolen. Både for å bevare bilens sete, og for å slippe å vaske hele bilen etter den type uhell. De vi har hatt går opp seteryggen også, slik at når barnet blir lengre så sitter det ikke og sparker i bilens setetrekk.

Jeg har trekket hengende på tørkestativet nå, kjørte det på 40 grader, og var like fint da det var ferdig. :)

Jeg har bare vasket slike trekk for hånd tidligere (i dusj/badekar), men da med sterke vaskemidler + flekkfjerner.
Lang biltur + unge med spysjuka = Sterkt behov for vask av hele bilstolen.

Jeg kan forøvrig anbefale beskyttelsestrekk til å ha i bilen under bilstolen. Både for å bevare bilens sete, og for å slippe å vaske hele bilen etter den type uhell. De vi har hatt går opp seteryggen også, slik at når barnet blir lengre så sitter det ikke og sparker i bilens setetrekk.

De der beskyttelsene har jeg sett. Lure. Hvor får man kjøpt de, og er de dyre?

Vasket i maskin og impregberte det etterpå

De der beskyttelsene har jeg sett. Lure. Hvor får man kjøpt de, og er de dyre?

Vi har kjøpt våre samme sted som vi har kjøpt bilstoler, men det kan godt hende de er billigere andre steder. Det nyeste betalte vi rundt 500 kr for, men det var på tilbud.

Back
Topp