Vask av tåteflasker...

Kallenavn**

Glad i forumet
Ble plutselig så usikker her... Mini er 2 mnd, og blir nesten fullammet, men hun har fått flaske fire-fem ganger. Jeg har da vaska de i oppvaskmaskinen etterpå, for så å koke dem... Er det helt feil? 

Nei, jeg gjør det på samme måte med min baby. Så lenge de blir kokt etterpå spiller det vel ingen rolle.
Men selve tutten vasker jeg ikke i maskina. Da bruker jeg bare varmt vann, zalo og gnur de med fingra.

Grønnkommode skrev:
Nei, jeg gjør det på samme måte med min baby. Så lenge de blir kokt etterpå spiller det vel ingen rolle.
Men selve tutten vasker jeg ikke i maskina. Da bruker jeg bare varmt vann, zalo og gnur de med fingra.

Oki! Men hvorfor setter du ikke tutten i maskina?

Synse å huske at jeg med de andre ungene vaska flaskene for hånd i begynnelsen, men jeg husker ikke hvorfor...

Kallenavn** skrev:

Grønnkommode skrev:

Oki! Men hvorfor setter du ikke tutten i maskina?

Nei, tutten er jo av silikon (som oftest?) og den drar til seg fett og blir superekkel etterpå. Ihvertfall har våre tutter blitt det :P

Med første babyen sto jeg også og vasket de med en egen oppvaskbørste i varmt vann og zalo. Da var jeg bakteriefrik nr1 og ble stressa inni meg om mannen min brukte den vanlige oppvaskbørsten til å vaske flaskene med (i mitt hode er det fettrester og matrester på den vanlige oppvaskbørsten)
Men nå med baby nr2 så slenger jeg flaskene i maskina og bare skyller de og koker de etterpå :)

Så lenge man koker flaskene etterpå spiller det jo ingen rolle om man tar de i oppvaskmaskin eller vasker for hånd. Jeg har brukt maskin fra K var 6 uker gammel... men tatt i sterilisatorn etterpå. Nå vasker jeg i maskin på 70 grader og steriliserer sånn fra tid til annen om jeg gidder.

Back
Topp