Vask av sofa

• Trådstarter Trådstarter My heart
  • Opprettet Opprettet
M

My heart

Guest
Luktet på sofan i går og det luktet nesten lakenlukt.
En sitter og ligger i sofan hele året. Svetter i den, på sommeren når det er så varmt blir det ekstra med svette. Barna spiser gjerne i sofan..

Så i dag har jeg tatt av alle trekkene i putene samt ryggputene og vasket de på finvask i maskina med milo. Hengt alt ut i frisk luft.alle putene har ligget ute i hele dag..

Deilig å sette seg ned nå og det lukter rent i sofan - i tillegg er stoffet rent og pent også.

Dagens skryt/ fornøyd med egeninnsats på hjemmefronten i dag.

Jeg har på meg klær, så det blir lite svette i den føler jeg. Spiser kun i den som er av skinn og den tørker vi av. Vasker jo trekket innimellom, men det er nok mest fordi ungene har møkkete bukser. Så har aldri luktet laken.

Men veldig deilig når ting er rent. Deilig følelse når ting er tatt litt grundig overalt :)

Så deilig, da! Skulle gjerne vasket vår også. Men trekket kan man ikke ta av. Får vel utforske hva som finnes av tekstilshampo, sånn som man kan støvsuge av etterpå..

Har 2 soffaer som hadde trengt en rens , fikk anbud på 3500 kr på en fyr som kan komme hjem å rense. Synes det var mye . Kan kjøpe nye brukt soffa på finn ....

Noen tips? Ene er mørk grå og den andre lys bage. Trekk kan ikke taes av...bare rygg putene ...

Har 2 soffaer som hadde trengt en rens , fikk anbud på 3500 kr på en fyr som kan komme hjem å rense. Synes det var mye . Kan kjøpe nye brukt soffa på finn ....

Noen tips? Ene er mørk grå og den andre lys bage. Trekk kan ikke taes av...bare rygg putene ...

Du kan kjøpe tekstil shampo og vaske den med en klut. Fukte den skikkelig.. jeg har gjort det på en annen sofa vi har, den ble både ren og luktet godt.

Jeg har på meg klær, så det blir lite svette i den føler jeg. Spiser kun i den som er av skinn og den tørker vi av. Vasker jo trekket innimellom, men det er nok mest fordi ungene har møkkete bukser. Så har aldri luktet laken.

Men veldig deilig når ting er rent. Deilig følelse når ting er tatt litt grundig overalt :)

I sommer satt vi i sofaen i shorts og en bh. Svett av varmen. Luktet ikke svette av sofaen, men litt "godt brukt" lukt.. er jo mest barna som roter i den med kjeks osv. Godt å få gjort det. Deilig følelse ja. Men føler jo egentlig at den vaskingen er en evig runddans. Blir jo aldri ferdig før det er på'n igjen

Du kan leie rensemaskin selv flere steder. Her har de på Maxbo. Må betale 1000 kr i depositum, men ellers koster det bare 200-300 for en dag [emoji4]

Du kan leie rensemaskin selv flere steder. Her har de på Maxbo. Må betale 1000 kr i depositum, men ellers koster det bare 200-300 for en dag [emoji4]
Jøss...da skal jeg få sjekket opp det altså . Tusen takk :) heller det .

Du kan kjøpe tekstil shampo og vaske den med en klut. Fukte den skikkelig.. jeg har gjort det på en annen sofa vi har, den ble både ren og luktet godt.
Jeg har slik tekstil spray og den funker gull. Men poenget her er at hele soffan bør vaskes. Tror den i bage farge endrer farge da og den i grå blir en annen grå . Med unger og bikkje, å i mitt eie i 5 år og før det hos en venninne. Så er ikke spray nok tror jeg...orler ikke skrubbe hele to svære soffaer da med klut

Samme her!
Leide en dag for 300kr + sjampo og renset både sofaen, to tepper, putene til alle utemøblene og inni bilen hehe

Back
Topp