Vask av nye babyklær

Ho3ne

Elsker forumet
Heisann :)
Når jeg skal vaske nye babyklær, som er både hvit, og med sterke farger på samme plagget, vasker jeg det da sammen med andre fargede klær?

Har jo ikke lyst å ødelegge plagget før det er tatt i bruk :p
 
Jeg vasker ting med sterke farger for seg selv. Jeg hadde ei lue som var hvit. Den er nå lyserosa :p
Trodde ikke babyklær farget av jeg. Tok litt feil..
 
men om ett og samme plagg er hvitt, men med sterke farger, f.eks. figurer på brystet eller slik? Vil da de sterke fargene farge av på det hvite? Det er vel ikke meningen å vaske de som ett og ett plagg? Skal jeg da vaske de sammen med hvite, eller fargede klær? :confused:
 
men om ett og samme plagg er hvitt, men med sterke farger, f.eks. figurer på brystet eller slik? Vil da de sterke fargene farge av på det hvite? Det er vel ikke meningen å vaske de som ett og ett plagg? Skal jeg da vaske de sammen med hvite, eller fargede klær? :confused:

Da farger det sannsynligvis ikke av :)
Nei er jo ikke meningen å vaske dem en og en. Men første gangen kan det lønne seg dersom det er veldig sterke farger, eller feks jeans og lignende der det er fare for at fargen ikke har satt seg.
 
Hvis jeg hatt vært i tvil har jeg lagt inn en color catcher, den trekker til seg ev overskuddsfarge. Funker som bare det!


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
huh? color catcher, aldri hørt om :) Hvor får jeg tak i det?
 
Kjøpt min på Kiwi mener jeg:) ser sånn ut.ImageUploadedByBV Forum1408017647.537534.jpg


Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
 
Jeg vasker de klærene med sterke farger og hvitegfarger sammen... Det enfargere hvite vasket jeg aleine og de mørke klærene vasket jeg for seg selv...
Etterhvert har jeg vasket de klærene med fargeroghvitt på sammen med det hvite. Er kun i begynnelsen ting gjerne farger av.. :) Lykke til med vasking av klær
 
Tusen takk :D
 
hm har jeg ikke tenkt på, men tror jeg skal prøve å få samla de som er mest like sammen og heller ta noen ekstra runder .. er jo heldigvis ikke så ofte man trenger det liksom :p
 
Hvite klær med fargede detaljer skal være fargeekte. Har vasket noe hvitt med farget og de mister den rene hvitfargen..

Så vreng dem og vask med hvitt :) Og husk å bruk et allergivennlig vaskemiddel- Neutral eller Blenda feks.


Sent from my iPhone using BV Forum
 
Back
Topp