Vask av madrass?? Urin?

Snartmamma91

Andre møte med forumet
Hei.
Madrassen i sprinkelsengen til gullet trenger å vaskes.
Satt barnevakt i forigårs og lot han jeg passet ligge i sengen. Han hadde desverre et uhell og tisset seg ut om natten. Hadde jo ikke lagt på tisselaken enda så tisset har trekkt godt inn i madrassen. Trekket som er utpå madrassen kan jo vaskes i maskinen.. Men hva med resten av madrassen.?? Den ble jo også bløt og nå lukter den urin?

Noen goe råd? :)
Litt dumt ig kjøpe ny, men må jeg så må jeg ?

Neste gang, når uhellet er ute, strø på et lass med potetmel :) Det trekker til seg fuktigheten og du kan bare støvsuge det av etterpå :)

Finnes jo diverse sånne rensemaskiner (vet eksen min har en sånn for å vaske bilseter og sofa o.l. med). Kanskje du kan få lånt eller leid deg en slik??

Madrasser til sprinkelsenga hadde jeg tatt i dusjen, spylt godt med rennende vann. Så dynket den i klorinvann, latt den stå noen minutter, og spylt den godt igjen. Så må du bare prøve å vri ut så mye vann som mulig. :) klorim tar bakterier og lukt. :)

Jeg ville tatt den i dusjen med såpe! Har gjort det noen ganger selv og bare pass på å få skylt ut bra nok også vri den så godt som mulig :)

Back
Topp