Vask av leker /duplo?

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Vasker dere leker/ duplo i vaskemaskin eller oppvaskmaskin?? Klary eg vill gjøra det lættast møjligt med alla de leker vi har :p:p.

I vaskemaskin inni dyne/putetrekk[emoji4]

Bråker ikke det noe sinnsykt i vaskemaskinen?
Har alltid bare puttet det i en balje med varmt vann Zalo og litt klor jeg.

Noe går i oppvaskmaskinen, ellers i oppvaskkummen.

Nå har jeg nettopp tatt all duploen i badekaret, men ellers går det meste av leker i maskin ja. Hvis det kan stå relativt støtt tar jeg det i oppvaskmaskinen, ellers blir det vaskeposer til det harde og det myke løst i vaskemaskinen.

Nå har eg kjørt allt leker kjøkken ting toll barnen i oppvaskmaskinen , duplo i en putetrekk och resten av lekerna i vaskemaskinen

Vasker dere mye leker da? Eneste jeg har vasket sånn er bamser, fordi de har blitt mye brukt og rett og slett møkkete. Ellers har jeg tørket av et og annet med flekker el, men går ikke på jakt etter skitne leker akkurat... :p

Vasker dere mye leker da? Eneste jeg har vasket sånn er bamser, fordi de har blitt mye brukt og rett og slett møkkete. Ellers har jeg tørket av et og annet med flekker el, men går ikke på jakt etter skitne leker akkurat... :p
Vasker helst duplo og bamser i vaskemaskin, det andre egner seg dårlig i vaskemaskinen. De har nemlig mye leker som ikke tåler særlig med vann som treleker og ting med batterier og selvfølgelig bøker/puslespill da.

Vasker helst duplo og bamser i vaskemaskin, det andre egner seg dårlig i vaskemaskinen. De har nemlig mye leker som ikke tåler særlig med vann som treleker og ting med batterier og selvfølgelig bøker/puslespill da.

Poenget mitt var bare at det virker som om "alle" vasker lekene regelmessig?

Poenget mitt var bare at det virker som om "alle" vasker lekene regelmessig?

Det gjør vi, men det kan jo hende vi er sære. :P

Vi vasker Duplo og andre plastleker i oppvaskmaskinen, bamser i vaskemaskinen og alt som ikke kan vaskes i noen av disse med klut. :)

Det gjør vi, men det kan jo hende vi er sære. :p

Vi vasker Duplo og andre plastleker i oppvaskmaskinen, bamser i vaskemaskinen og alt som ikke kan vaskes i noen av disse med klut. :)

Men hvor ofte gjør dere slikt liksom?

Vi har vasket et par av favorittbamsene en del, ene har blitt brukt som pute og andre har rett og slett vært igjennom myye og har trengt mange vask. Ellers har det hendt at jeg har oppdaget noe gris eller noe, men da har jeg altså bare vasket den aktuelle leken. Tror ikke engang bitelekene til storesøster ble vasket noe særlig, når jeg tenker meg om.

Kommer vel til å vaske duploen når den tas fram til lillebror, siden den har stått i kjelleren en stund. De andre lekene som hentes frem fra kjelleren har også fått seg en omgang med klut liksom, men det er det.

Hvis det trengs så tas det i oppvaskmaskinen. Lærte det etter å ha jobbet på en kafé ved e6. Det steriliserer samtidig som at duplo osv skal tåle det.

Men hvor ofte gjør dere slikt liksom?
.

Bamsene vasker vi en gang i uka, eller oftere ved behov. Lekene vaskes nok 1-2 ganger i mnd, men vi vasker dem jo oftere om de brått får smake på mat/grus eller han bruker dem som lommetørkle. :P

Back
Topp