Vask av lammeskinn

Kristinanaa

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Juliknøttene 2022
Hvordan gjør dere det? Vil den fortsatt være like myk etter vask i maskin, og bruker dere ullvaskemiddel?
 
Ville brukt ullvaskemiddel ja! Men kanskje håndvask? og ha litt ammesalve (purelan/lanolin) som du rister med litt varmt vann slik at det løser seg opp i siste skyllevann (Google lanolisering), slik at det blir litt mer vann(gulp)avvisende i neste omgang [emoji6]
 
Jeg har fra nøstebarn fra eldste. Luftet det bare godt nå, men måtte vaske de noen ganger da han var liten. Jeg kjøpte eget vaskemiddel til det. Vasket i maskin ihht anvisning. Tørket flatt etterpå mener jeg. Også må det børstes opp med kort metallbørste(?). Da blir det like mykt igjen synes jeg :)
 
Har ett korthåret fra teutonia - vasker det på finvask med milo og tørketromler det sammen med sprettballer.

Det er noen år gammel så er ikke «redd» for det lenger - første gang jeg vasket det lot jeg det tørke flatt og da stinket hele badet våt sau :smiley-chores011:smiley-chores020
 
Vasket det på vanlig ullprogram med milo og la det flatt til tørk etterpå. Det er fortsatt mykt, men ikke fult så mykt som før jeg vasket det.
 
Brukte ullsjampo med lanolin. Kjøpte på babyshop tror jeg. Blir aldri like fint som før vask, men av og til må man jo bare vaske det (har nå gulpebarn nr 3). Viktig å børste det godt etter vask. Både vått og tørt, da blir det litt finere synes jeg. Hårbørste funker noe, tangle teezer-hårbørste funker bedre enn vanlig hårbørste. Metallbørste har jeg ikke prøvd.
 
Back
Topp