Vask av klær...

Persilla

Gift med forumet
Jeg driver å sorterer litt klær som jeg skal vaske opp jeg da...men et par spm ang det...

Når dere vasker hvite klær...tar dere med de klærne som er offwhite i denne vasken, eller tar dere de i en annen vask??

Og hva med de klærne som er hvite i bunnen, men har feks rosa blomster eller noe på?? Hvitvask det også???

Syns det er så vanskelig med helt nye klær jeg...tenk om noen farger over...???

Okei...ja jeg tror jeg tar med offwhite og tøy med hvit grunnfarge, men grå, rosa og blå tar jeg nok som farga vask....[:)]
syns hvite klær etter en stund blir litt grå om man blander inn flere farger selv om de er lyse...

ORIGINAL: tjize

Jeg tar alle klær som har noe hvitt stoff på seg i hvitvask jeg.
F.eks en lyseblåbukse med hvitt nederst på bena, da tar jeg den i hvit vask, for da da skal den blå fargen være en "usmittende" farge :D

Hihi, lærte det faktisk på skolen for lenge siden! :p

Ja akkurat...ja det har jeg tenkt på også, at det kan jo ikke farge når det er hvitt stoff på samme plagg...[:D] Men nå er vasken satt på, og da er det bare rosa, blått og gult igjen...[:D]

hvite og offwhite klær tar jeg sammen.. men lyseblått, rosa eller andre pastell tar jeg i egen vask. Er det mønster på den hvite.. så ser jeg ann fargen.. er det lyse farger så går den på hvit.. men har den rødt trykk, så tar jeg den for seg selv første vasken..
Hater tanken på og farge klær.. og hvite klær som ser grå ut.. er det værste jeg vet..

hahaha.. en liten trykkleif gett...
hater at dem ser grå ut... hihiih..

ORIGINAL: Oktober07

Ja ikke så morro med farvet klær som ikke var meningen i alle fall, for det pleier å synes [:D]

Men hater du at hvite klær ser hvite ut???? [8D][:D]

Ja det lurte jeg på også...[;)] hihi...

Jeg har vaska en 40 graders vask nå...også en hvit pysj med røde epler på...den farga ikke så klærne er fremdeles hvite...[:D] Så moro å se på tørkestativet nå, men alle de smååå klærne på....[:)]

ORIGINAL: Shaanett

Pleier og sitte med samme dillemma, men ender alltid opp med hvis hvit er grunnfargen så slenger jeg det med hvite tøy[:D] Offwhite, lysegrå, lyseblå/rosa tar jeg som hvit.. [:D]

Back
Topp