Vask av klær (avstemning)

YouNameIt

Elsker forumet
VASKER DU KLÆR SOM DU HAR KJØPT TIL DEG SELV FØR BRUK?

Bompibomp skrev:
Bare truser og bh'er:p kunne sikkert hvert mer nøyen!!;)

Ikke dumt! ;)

Kun undertøy og noe av guttungens tøy.
Sengetøy vaskes også før bruk.

Vasker stort sett alt før bruk, men hender jeg vil bruke det med en gang og om det er plagg som ikke er rett mot huden så hender det jeg hopper over vaskingen, klin gæ`ærn :p   Undertøy,sengetøy og sånt MÅ vaskes!

Var noe jeg oppdaget var vanlig først når jeg kom inn på babyverden faktisk, aldri hørt om noen som vasker nye klær før bruk jeg og aldri gjort det selv....

Nei, gidder ikke det. Vasker ikke Sofies klær før bruk heller, med mindre de lukter veldig. 

Vasker stort sett alt før jeg bruker det. For selv om de er nye trenger de ikke være ubrukt når man kjøper de i butikk. Er jo mange som prøver klær der... :/

Dessuten syns jeg ofte nye klær lukter litt "kjemisk" og vil helst ha bort både lukta og det som forårsaker det før jeg tar de på meg.

Minsten har sensitiv hud så der er jeg supernøye.

Vasker undertøy og sengetøy og klærne til lillesøster. Og mørk dongeri pga avfarging.

Vasker alt av sengetøy og håndklær før bruk. Og barnetøy, i hvert fall det første året. Ellers er jeg ikke så nøye på det.

JA!!! Vil fjerne kjemiske stoffer, og stivheten fra et nytt, farget plagg. Jobber i klesbutikk, og det er mange møkkete, stinkende kunder rundt forbi som prøver klær så ikke alltid det er så "nytt".

Hvis jeg er på ferie og kjøper noe nytt, hender det at jeg går med det på ferien. Iallefall hvis jeg kjøper f.eks en jakke fordi jeg ikke har med varmt tøy. Da må jeg jo...

vasker det noen ganger og noen ganger ikke:)

Som oftest ikke, men det er alltid unntak.

Jeg kjøper feks undertøy i mangepakning, der hele greia er plombert, slik at det er umulig å prøve.   Det gidder jeg ikke vaske.   BHer vasker jeg heller ikke altså.

Men er et plagg veldig stivt og lukter veldig kjemisk så vasker jeg det.   Sengetøy og håndklær er ofte slikt, så dem vaskes før bruk.  Med fargede håndklær er det lurt uansett, da det er lite kult å komme ut av dusjen å være enda mer skitnere enn man var i utgangspunktet, fordi håndkleet farger av i neonrosa.

Back
Topp