Vask av jentebabyer nedentil

LindaB

Forelsket i forumet
Jeg er blitt fortalt av en jordmor at man ikke skal vaske jentebabyer mellom/inni de innerste foldene (dvs. tett rundt klitoris og skjedeåpningen, slik at man må spre kjønnsleppene fra hverandre), og at rester etter fettet/vokslaget som var på kroppen under svangerskapet (vernix) forsvinner av seg selv etterhvert. 

Jenta vår har fortsatt fettrester innimellom kjønnsleppene og rundt klitoris/urinrørsåpningen. Skal jeg fjerne det helt eller skal jeg la det være? Jeg synes det ser så ekkelt og ubehagelig ut.

Noen som vet hva som er det riktige å gjøre?

Jeg har lest at man ikke skal vaske der,men etter noen runder med skikkelige bæsje bleier måtte jeg vaske godt der uansett[8|] Ikke vært noe problemer her etter det og helsesøster stod selv sammen med meg da jeg vasket henne etter en kontroll på helsestasjonen,hun sa ingenting.

Men som sagt det står i alle bøker at man ikke skal vaske der!!

Jeg vaska ikke der de første dagene, men det har vært noen ordentlige bæsjebleier og da har jeg ikke hatt noe  valg. Men det har gått greit her!!

Okay, da tror jeg at jeg tar en liten vask der nå, så jeg får bort vernixrestene.

Jeg har ikke hørn noe om at man ikke skal vaske der jeg da..[&:]
Men måtte jo bare pent det når hun plutselig hadde bæsj der.. Nå bruker jeg ofte en q tips jeg, så blir det litt enklere å komme til..

Back
Topp