Vask av fliser...

Snøjenta

Forumet er livet
Hvilke rengjøringsmidler bruker dere som har fliser i dusjen...?
Føler at jeg aldri får de rene nok!
Noen som har et godt tips? [:)]

Klorin er bra å vaske fugene med, iallfall hvis de er lyse, den dreper det som måtte være av bakterier der. Ellers er jo salmiakk fettløsende og effektivt på selve flisen, men tror ikke det er lurt å vaske med de to samme dagen, for de skal vel ikke blande seg med hverandre (kan danne gass eller no')

ORIGINAL: tanza

ka e d saa e gale da?kvite og gule blitt?
eller bare fettete?

får liksom ikke fugene skikkelig hvite....

du kan proeve..md sitron saft....bare bruk ei saann flaska ....og la d ligga ei stond...

eg hjalp ei venninna,hu hadde kvite fliser saa va blitt gule...hu hadde proevd klor og alt..men sitronsaften saa gjorde d!de blei kvite md d...

ellers e d jo saann penn t aa mala fugene igjen....kanskje ha ein mer graa farge paa fugene ,saa ikje d ser saa skittent ut md d kvita..

Flisebutikker har spesial-midler til fliser og fuger. De fungerer kjempebra[:D]
Vi har stort sett bare rengjøringsmidler til hele huset fra Flis-kompaniet, de er kjempebra og drøye!

sitron ja.... det skal jeg prøve!
det ødelegger ikke fugemassen altså?

[:)]

takk for begge to forresten! [:)]

ORIGINAL: Entil

Vi har stort sett bare rengjøringsmidler til hele huset fra Flis-kompaniet, de er kjempebra og drøye!

ja, har lurt litt på om det fantes et spesialmiddel... tenkte det var rart om det IKKE var det.. hehe! men har ikke leita så veldig da.... [:D]

ORIGINAL: Snøjenta

ja, har lurt litt på om det fantes et spesialmiddel... tenkte det var rart om det IKKE var det.. hehe! men har ikke leita så veldig da.... [:D]

Skal vi seee... Har funnet frem mine rengjøringsmidler her[8D]

Bruker Fila Deterdek til skikkelig rengjøring av dusjen 2-4 ganger i året. Utblandet i 10 deler vann på spray-flaske.
Den er supersterk og lukter pjuk, men fjerner absolutt alt! Må skylles veldig nøye etterpå, og bør ikke brukes for ofte siden den er så sterk.

Bruker Fila Fuganet på fugene innimellom. Er et spesialmiddel som fjerner smuss og missfarging i fugene.

Fila Filavia Bagno er rensemiddel for baderom, som jeg bruker på toalettet. Det er det eneste rengjøringsmidlet som gjør at jeg klarer å vaske doene uten å spy[8D]

Fila Filabrio er et universalmiddel som jeg bruker på alt av glass (og det har jeg myyye av! Både glassbord og -benker, speil, glassvask, glassdører i dusjen osv). Særlig genial i dusjen og på glassvasken siden det er bare å skylle det av etterpå[:)]

Fila Filahobby kan også brukes på alt, inkludert sykkelkjeder og bilfelger[8D] Jeg bruker det på ventilatoren og vasken på kjøkkenet og ellers på kjøkkenet hvis jeg har vanskelige flekker.

Også bruker jeg Fila Cleaner til vanlig på gulv og benker[:D]

Disse midlene koster litt i innkjøp, men varer mye, mye lengre enn f.eks Jif og er mye bedre, så i lengden blir de mye billigere.

Jeg er hvertfall kjempefornøyd[:D][:D]

ORIGINAL: Snøjenta

Skal vi seee... Har funnet frem mine rengjøringsmidler her[8D]

Bruker Fila Deterdek til skikkelig rengjøring av dusjen 2-4 ganger i året. Utblandet i 10 deler vann på spray-flaske.
Den er supersterk og lukter pjuk, men fjerner absolutt alt! Må skylles veldig nøye etterpå, og bør ikke brukes for ofte siden den er så sterk.

Bruker Fila Fuganet på fugene innimellom. Er et spesialmiddel som fjerner smuss og missfarging i fugene.

Fila Filavia Bagno er rensemiddel for baderom, som jeg bruker på toalettet. Det er det eneste rengjøringsmidlet som gjør at jeg klarer å vaske doene uten å spy[8D]

Fila Filabrio er et universalmiddel som jeg bruker på alt av glass (og det har jeg myyye av! Både glassbord og -benker, speil, glassvask, glassdører i dusjen osv). Særlig genial i dusjen og på glassvasken siden det er bare å skylle det av etterpå[:)]

Fila Filahobby kan også brukes på alt, inkludert sykkelkjeder og bilfelger[8D] Jeg bruker det på ventilatoren og vasken på kjøkkenet og ellers på kjøkkenet hvis jeg har vanskelige flekker.

Også bruker jeg Fila Cleaner til vanlig på gulv og benker[:D]

Disse midlene koster litt i innkjøp, men varer mye, mye lengre enn f.eks Jif og er mye bedre, så i lengden blir de mye billigere.

Jeg er hvertfall kjempefornøyd[:D][:D]

wow, takk!
*notere* hihi! skal nok se om jeg ikke finner noen av disse midlene ja [:D]

Back
Topp