Vask av dyne og madrass?

BimJan17

Flørter med forumet
Vasker dere dynen og madrassen/madrasstrekket til mini? De skal jo ikke være i direkte kontakt med dem, men vet ikke om jeg bør gjøre det uansett?

Har vasket dynen, men ikke madrassen:) skal ha laken, nest og gulpeklut mellom baby og madrass, så tror det går greit:p

Dyna er vasket, blant annet fordi den er arvet og har stått lagret :p

Har bare vaska dyna. Ingen planer om å vaske madrassen ;) Hvordan skulle man egentlig gjort det..? Tatt hageslangen på den..? :P

Har bare vaska dyna. Ingen planer om å vaske madrassen ;) Hvordan skulle man egentlig gjort det..? Tatt hageslangen på den..? :P

Kunne vel spylt den i dusjen. :p Vi har hatt vår liggende åpen til lufting da, tror nok den er trygg.

Kunne vel spylt den i dusjen. :p Vi har hatt vår liggende åpen til lufting da, tror nok den er trygg.

Haha, ja, dusj er vel besre enn hageslangen på denne tiden av året :P Men det må da ta en eeeeevighet for en gjennomvåt madrass å tørke?

Haha, ja, dusj er vel besre enn hageslangen på denne tiden av året :P Men det må da ta en eeeeevighet for en gjennomvåt madrass å tørke?

Spørs vel hvilken type man har :p vår er av skumgummi uten noe trekk på, tipper den hadde tørket på et par dager. Mens andre kan vel kanskje trekket tas av på? Tror uansett ikke det er nødvendig, man kan jo være greit etter oppkast eller andre uhell.

Vasket dynen bare. Har aerosleep overmadrass så har vasket den også. Bare luftet selve madrassen godt.

Luftet madrassen godt, vasket madrassetrekket og vasket overmadrassen (aerosleep) :) Dynen har jeg også vasket :) Jeg vasker det jeg kan vaske jeg da, men om det er nødvendig vet jeg ikke :P Liker ikke den lukten av at noe er "nytt" :P

Vasket dynen selv om den er ny, madrassen har jeg kun luftet godt, men vasket overmadrassen, skal ha tisselaken over madrassen, så overmadrasse og vanlig laken så har aldri tenkt over at det går Ann å vaske trekket på den igrunn :)

Ikke vaska madrassen for kjøpte den ny, men har lufta den godt :)
Dyne, pute, trekk og sånt har jeg vaska :)

Har man fryseboks kan man fryse madrassen og vaske trekket. Hvis den er brukt før. Anbefalt å ikke bruke igjen madrasser.

Her har. I kun vasket dynene etter bruk. Så de er klar :) vi kjøpte en brukt chicco next to me. Bareasket litt over trekket. Skal ha babynest på toppen.

Har kjøpt dun, så innspiller med at jeg trenger et eller annet for å "slå" den.

Det må du nok. Men om den er ny, trengs den å vaskes da? Kan jo evt bare vente med å vaske til du har skaffet tennisballer :)

Jeg benyttet de 10 minusgradene vi hadde og la ut madrassen til lufting den dagen.
Dynene vasket jeg og jeg skal også ha overmadrass og lammeskinn, samt gulpeklut i senga, så går nok bra det også [emoji4]

har vasket alt av dyner/ puter og slikt bare "for mamma sa det" :P
vasket også trekket som var rundt madrassen... nettopp for mamma sa det kunne være like greit..

Kan være igjen litt kjemikalier/fargestoffer på slike ting også, så hvis du/partner har ømfintlig hud (sambo er veldig ømfintlig) så er sjansen stor for at babyen også blir det..

Lurt å vaske det som vaskes kan! :D

Back
Topp