Vask av dusjkabinett

*LC*

Gift med forumet
Hvordan få dusjkabinettet hvitt igjen? Få vekk de gule skjoldene[:'(]? Gnikker og gnukker, men får det ikke vekk. Har du noen tips? Takk på forhånd[:D].

salmiak blandet med litt grønnsåpe eller zalo...
i fugene bruker du forsiktig en sånn neglbørste eller skrubbekost eller lignende...

Her har vi fått sånne "kalkdråper" på glasset, ser ut som det er blitt risset inn i glasset. For det går ikke bort uansett hva jeg bruker... Og jeg har prøvd ALT... Må bare innse at det er sånn her iallefall.... Jeg har gnukket, jeg har gnikket, jeg har til og med stått naken inni dusjen og gnukka med alskens midler... 

Bruker produkter fra enjo[:)] ingen såpe,bare vann[:)]

ORIGINAL: Labambie

Her har vi fått sånne "kalkdråper" på glasset, ser ut som det er blitt risset inn i glasset. For det går ikke bort uansett hva jeg bruker... Og jeg har prøvd ALT... Må bare innse at det er sånn her iallefall.... Jeg har gnukket, jeg har gnikket, jeg har til og med stått naken inni dusjen og gnukka med alskens midler... 

Sliter med det samme her, og skulle gjerne hatt et tips som FUNKER, for ALT er prøvd... [8|]

Bruker en spray fra.. Ajax? Et eller annet "Professional". Rosa flaske. Den fjerner det meste, MEN, den tar ikke knekken på de hersens kalkflekkene på glasset.[>:]

ORIGINAL: Labambie

Så i et øyeblikk for meg Labambie med jif skurekrem med puppa gnikka godt inni glasset!

DISTURBING PICTURE!! [8D][8D]

ORIGINAL: Kickie

Jeg bruker Jif Skurekrem på flekker. Gnikker med ru svamp.

Vi skyller over veggene hver gang når vi har dusjet, så vasker jeg dusjveggene hver/annenhver gang badet blir vasket. Jeg bruker våtservietter beregnet på bad [:)]

ORIGINAL: *Benedicte*

ORIGINAL: elva

Jeg bruker baderomshanske og kalkløser fra enjo... da klarer jeg å holde dusjkabinettet fint [:)]

http://www.enjo.net/#/no/produkter/enjo-produkter/bad/baderomshanske/overview

http://www.enjo.net/#/no/produkter/enjo-produkter/ekstra/-kalkl_ser-250-ml/overview

er enjo virkelig noe bedre enn annen mikrofiber man får kjøpt?

Jeg syns det[:)] De bruker for det meste fiber og ikke mikrofiber og[:)] Syns det er veldig greit å slippe alle disse kjemikaliene, trenger bare kaldt vann[:)]

Først eddik vann, så avispapir, også tørke over med sitronvann.[:)]
Akkurat samme som på vinduene.[:)]

Sprayflaske: bland en dæsj zalo med en dæsj klorin, og fyll på med litt vann, rist. Spray på, og bruk svamp til å tørke av. Trenger ingen gnikking og gnuing, og det blir skinnende rent.

ORIGINAL: Kickie

Jeg bruker Jif Skurekrem på flekker. Gnikker med ru svamp.

samme her, funker som bare det.

har også brukt en vanlig oppvaskebørste, funker også fint med jif skurekrem til badekar og ru svamp.[:)]

Klor eller kraftvask(blandet med vann). Må bruke hansker da[8D]
og så har jeg en billig oppvaskkost jeg bruker. Spayer på og lar virke i 10-15min

har ei sprayflaske med eddik(35%) som jeg tar dusj, fuger o.l med med jevne mellomrom. eddik løser opp kalk effektivt..men lukter hæggel ;)

Tusen takk for mange gode tips!

Back
Topp