Vask av dunpute(samme som generell)

x1xTixxxy

Gift med forumet
Jeg kjøpte ny dunpute til småen på jysk og har brukt den i ca 2 mnd.
Etter forskjølelse med masse snørr og litt søling med melk i sengen så valgte jeg å vaske puta og fulgte vaskeanvisningen til punkt å prikke. Jeg har prøvd å trommeltørke den og luft tørke den men samma hva jeg gjør så lukter den helt forferdelig. En slags blanding av våt hund og gammelt vann!?

Hva gjør jeg feil? Er det noen andre som har opplevd det samme??

Nå har jeg nettopp vasket den for tredje gangen og trommeltørket den helt tørr, men den lukter enda. Riktignok ikke så mye som den gjør i våt tilstand men nok til at jeg vil kaste den i bosset.

Så irriterende!! [:@]

Selv opplevde jeg tidligere i høst at noen av genserne mine (og en bukse) hadde begynt å lukte surt - samme hvordan jeg vasket og tørket dem så luktet de så ille at jeg ikke orket å ha dem på meg. Problemet løste jeg ved å ha en halv deciliter vanlig eddik i skyllemiddelkammeret på vaskemaskinen (og så har jeg fra nå av tenkt å kjøre en tom maskin på 95 grader, med eddik i vaskemiddelkammeret, for dette renser ut alt av grums og uhumskheter fra rør og kammer)

Kanskje det er verdt et forsøk før du kaster den (eller tar en tur på Jysk og hører hva de foreslår)

Back
Topp