Vask av dundyne..

Teddyen

Glad i forumet
Står på den at den kan vaskes på 60 grader, men samtidig står det at det anbefales å rense dun på renseri... [8|]

Kan ikke huske hvordan jeg gjorde det sist.. Mener jeg vaska den i maskina men... [&:] Har hvertfall ikke hatt den på renseri...

Andre som har vasket dyner? [:)]

vi vasker vår i maskinen og henger den til tørk.

Hei.
Du kan nok vaske den i maskin. Du kan bruke spesiell såpe beregnet til dette, eller vanlig vaskepulver. Velger du vanlig vaskepulver må du bruke mye mindre mengde. Under halvparten av det du pleier. Vask den sammen med en tennisball eller en jobbesko. (Jeg bruker en liten joggesko som datteren min har vokst fra.)
Tørk dynen i tørketrommelen sammen med tennisballen/joggeskoen. Da blir den fin og luftig igjen. [:)]
Lykke til!

jeg vasker i maskin med MILO[:)]

Sist tror jeg at jeg vaska og bare "banka" den en del ganger under tørking... Da ble den fin! (er den minste babydyna det er snakk om). Vi har ikke fått kjøpt oss tørketrommel enda... Er storesøster som har brukt den før, men kanskje jeg ikke trenger å vaske den da? Kanskje det holder å lufte den?? Det er verken tiss eller gulp på den, og det kan hende jeg vaska den før jeg la den bort for ca ett år siden.. (men husker selvfølgelig ikke.. [8D])

Dytt

Back
Topp