Vask av diverse leker?

helen79

Forumet er livet
Hvordan vasker man f.eks, duplo, diverse hardplastleker som biler, små leker og forskjellig best mulig. I vaskemaskin eller oppvaskemaskinen?
Trenger alle gode tips[:)]

Takk [:)]

Hiver alt i hardplast i oppvaskmaskinen jeg... de bittesmå tingene som lego osv putter jeg først i en slik vaskepose for bher[:)]
Bamser vasker jeg i vaskemaskinen.

Og alt ser ikke ser ut til å tåle vann tørker jeg av med en våt klut[:)]

Ikke så lurt å vaske duploklosser i oppvaskmaskin eller vaskemaskin. De blir veldig matte av det, mister den blanke overflaten. Zalovann er fint [:)]

Takk takk [:)]

ORIGINAL: baby070707

Ikke så lurt å vaske duploklosser i oppvaskmaskin eller vaskemaskin. De blir veldig matte av det, mister den blanke overflaten. Zalovann er fint [:)]

Våre er like blanke og fine enda... og de har vært MANGE ganger i oppvaskemaskinen[;)]
Bruker ikke vaskemiddel, og kjører de ikke på varmeste program[:)] Går så fint så[:)]

[:)]Lego og duplo blir kjørt i vaskenett i vaskemaskinen. 60 grader,color vaskemiddel. Kjører en ekstra skylling tilslutt. Husk å ikke vaske elektriske deler i vaskemaskinen...Hilsen Susanne,togdreperen[8D].

Vasker alle plastleker i vaskemaskinen jeg,på 40-60 grader.. Er godt å få de skikkelig rene. Jeg synes de blir bleket i oppvaskmaskinen,men ikke i vaskemaskinen.

Har du mye, så kan du jo ha de i badekaret med zalovann[:D] tenker da på leker i hardplast.

Bamser og sånt, havner i vaskemaskinen, og leker med lyd f.eks, tørker jeg av med en fuktig klut.

Men de klossene, hopper ikke de rundt i maskinen da, å så når jeg åpner, så er de opp ned og full i vann? [&:]

Vi gjør som over her. Mine klosser fra jeg var liten tom er i orden så tror nok ikke det sliter så alt for mye på klossene gitt.

ORIGINAL: helen79

Men de klossene, hopper ikke de rundt i maskinen da, å så når jeg åpner, så er de opp ned og full i vann? [&:]

derfor det er genialt å putte de i en vaskepose[:)]

ORIGINAL: funny_bunny

ORIGINAL: helen79

derfor det er genialt å putte de i en vaskepose[:)]

Oki, hehe [:D]

Vasker dem i badekaret i munnskyllevann jeg - det desinfiserer og etterlater ikke giftige såperster.. veldig greit når man har barn som spiser på lekene sine [:D]

ORIGINAL: lenemor

Vasker dem i badekaret i munnskyllevann jeg - det desinfiserer og etterlater ikke giftige såperster.. veldig greit når man har barn som spiser på lekene sine [:D]

Hmm, ikke dumt [:D]

Back
Topp