Vask av brukte babymøbler

Tante Nelly

Betatt av forumet
MayDay2021
Augustlykke 2022 ❤️
Hvordan vasker dere babymøbler som dere har kjøpt brukt?

Har kjøpt bl.a. en bedside crib som jeg skal vaske, men er så usikker på hva jeg tør bruke. Hadde jeg ikke vært gravid og møbelet ikke skulle blitt brukt av en baby hadde jeg nok vaska med fortynna salmiakkvann... Men det kan jeg jo ikke nå....

Noen tips? :think005
 
Sniker
Så lenge det ikke er muggflekker på møbelet tror jeg varmt vann med litt såpe i er fint. Ville faktisk egentlig unngått salmiakk pga avfallsstoffer og heller gått for et mildt type vaskemiddel siden baby skal sove i senga etterpå og rester av klor eller salmiakk kan henge i en stund.
 
Sniker
Så lenge det ikke er muggflekker på møbelet tror jeg varmt vann med litt såpe i er fint. Ville faktisk egentlig unngått salmiakk pga avfallsstoffer og heller gått for et mildt type vaskemiddel siden baby skal sove i senga etterpå og rester av klor eller salmiakk kan henge i en stund.

Takk for svar. Ja, har slått fra meg å bruk salmiakk - båe pga jeg er gravid og fordi babyen skal sove der. Men kanskje bare mildt såpevann er ok ja. Det er jo bare brukt av et anna barn til å sove i, så trenger kanskje ikke ta i så voldsomt med vasken.... :hungry::)
 
Takk for svar. Ja, har slått fra meg å bruk salmiakk - båe pga jeg er gravid og fordi babyen skal sove der. Men kanskje bare mildt såpevann er ok ja. Det er jo bare brukt av et anna barn til å sove i, så trenger kanskje ikke ta i så voldsomt med vasken.... :hungry::)

Tenker det viktigste med brukt seng uansett er en ny madrass, så går det sikkert fint med vanlig mild vask på resten av senga:)
Jeg har ellers klorvasket en brukt barnevogn som hadde mye fuktflekker, for det er jo ikke så mye som tar vekk fukt, men da med MYE skylling og lufting av vogna etterpå :p
 
Tenker det viktigste med brukt seng uansett er en ny madrass, så går det sikkert fint med vanlig mild vask på resten av senga:)
Jeg har ellers klorvasket en brukt barnevogn som hadde mye fuktflekker, for det er jo ikke så mye som tar vekk fukt, men da med MYE skylling og lufting av vogna etterpå :p

Ja, vi har kjøpt ny madrass. :) så det blir vel bra med en lett vask av senga.

Vogn gruer jeg meg til å vaske :( så misunner deg ikke fuktflekker der. :sorry: den vi har kjøpt brukt er det mye som må håndvaskes på tror jeg. den er heldigvis pent behandlet og brukt av søskenbarn, men vil vaske den uansett da den har stått ubrukt i et par år.
 
Det som ikke kan vaskes i vaskemaskin blir vasket med såpevann, og så spritet av med overflate-desinfeksjon. Lar mannen ta seg av spritingen, evt lufter jeg rommet godt mens jeg holder på, det har bedriftslegen sagt at vi får lov til på jobb, så da gjør jeg det hjemme også :)
 
Vet noen av dere hvor jeg får tak i ny madrass til Moweo bedside crib? Leter og leter. Har selv kjøpt brukt, men vil ha ny madrass.
 
Back
Topp