Vask av badebalje

Vesla92

Glad i forumet
Himmelbarn
Februarbarna 2023
Har en badebalje som er seig og ekkel av gammel olje - noen tips for å få den ren?? Skulle gjerne sluppet å kaste den, men oljen fra badevannet er skikkelig motvillig.. :angelic:

Skrubbe med bakepulver på en våt klut og skylle flere ganger

Har en badebalje som er seig og ekkel av gammel olje - noen tips for å få den ren?? Skulle gjerne sluppet å kaste den, men oljen fra badevannet er skikkelig motvillig.. :angelic:
Jeg kuttet ut olje i badevannet og smører henne etterpå i stedet. Badekaret ble så ekkelt :yuck:

Vet ikke om det fungerer så godt på olje som har fått trekke inn lenge, men vi vasker alltid over med zalo etter bad. Det løser opp fettet på null komma niks ☺️

Har prøvd med zalo - men det var nok for sent, for det funka ikke :shy: skal prøve med bakepulver, funker ikke det må jeg kanskje bare innse at jeg må kaste hele balja.. :)

Oppvasktablett.
Ta it av filmen, full det med veldig varmt vann og la det kose seg en god stund, og skrubb med svamp.

Zalo og eddik. Det funger fint på det meste

Ja, zalo/eddik blanding (sterk Eddik ikke sånn til matlaging) pluss skrubbe med bakepulver burde ta greiene. Litt mindre farlig enn oppvaskmiddel til oppvaskmaskin osv. Er jo barn som skap bade i balja etterpå så best med mest mulig naturlig vask av den :D

Ja, zalo/eddik blanding (sterk Eddik ikke sånn til matlaging) pluss skrubbe med bakepulver burde ta greiene. Litt mindre farlig enn oppvaskmiddel til oppvaskmaskin osv. Er jo barn som skap bade i balja etterpå så best med mest mulig naturlig vask av den :D

Man drikker og spiser av ting som har vært i oppvaskmaskinen, og det er ikke farlig. Det er selvfølgelig heller ikke farlig (eller farligere) å vaske et badekar/balje med oppvaskmiddel til oppvaskmaskinen. Man må skylle baljen godt slik at alle såperester er borte, dette gjelder uavhengig av hva man vasker baljen med.

Back
Topp