Vask av babyleker

Kakedeig

Forumet er livet
Septembermødre <3
Sommerfuglene
Har noen babyleker, sånne i hardplast og sånne som de tygger på når de får tenner.

Åssen skal jeg vaske dem? I oppvaskmaskinen? Koke dem? Tenker på at det må jo være hygienisk rent..

Hva gjør dere? Hun er 3 1/2 mnd
 
Skal du koke dei, så bør de være ren først. Du kan vaske dei for hånd, eller putte dei i oppvaskmaskinen. Ei venninne av meg vasker alt slikt i oppvaskmaskinen. Du kan også kjøpe overflatedesinfeksjon på apoteket (sprit som er fremstilt for rengjøring av utstyr), om du vil ha leker sterilt :) Er ikkje så ofte eg vasker vesla sine, men omdu ønsker å gjøre det endel så er slik sprit veldig kurant! :)
 
Er det bra å ha sprit på baby leker?
Bare tenkte siden det anbefales å koke flasker og alt mulig pg vaske klær på 60 så burde lekene være rene også
 
Biteringer vasker jeg med Zalo antibac, andre plastleker vasker jeg med Antibac overflatedes.

Jeg er flittig bruker av Antibac. :)
 
Er det bra å ha sprit på baby leker?
Bare tenkte siden det anbefales å koke flasker og alt mulig pg vaske klær på 60 så burde lekene være rene også
Overflatesterilisering fordamper på overflaten.. ikke farlig.. på helsestasjonen og fysioterapien gjør vi dette (mange forskjellige barn og noen ganger syke).. men ikke på leker med stoff på (det er vanskelig å vaske)..
 
Back
Topp