Vask av babyen...

Flo87

Elsker forumet
Kan så lite om stell av babyer, og har begynt å bekymre meg litt om det med stell og vasking osv...Altså, jeg vet jo at de hjelper deg greit på sykehuset før man reiser hjem, men jeg liker å ha forberedt meg litt mentalt på hvordan ting blir.. Så derfor lurer jeg på,
-hvor ofte skal babyen vaskes/bades i balje?
- hva bruker man oppi vannet når man bader babyen? (trenger man babyshampoo f.eks, eller holder babywash og olje?)
- Hva bruker man egentlig denne babyolja til? Har man den oppi badevannet, og har babywash i tillegg?
- Når man vasker "stumpen" etter bæsj f.eks bruker man bare reint vann og klut? eller har man noe produkt man bruker sammen med vannet da?

Hehe, mye man skal bekymre seg over [;)]

ORIGINAL: Flo87

Kan så lite om stell av babyer, og har begynt å bekymre meg litt om det med stell og vasking osv...Altså, jeg vet jo at de hjelper deg greit på sykehuset før man reiser hjem, men jeg liker å ha forberedt meg litt mentalt på hvordan ting blir.. Så derfor lurer jeg på,
-hvor ofte skal babyen vaskes/bades i balje? Jeg ville ikke bade oftere enn 1-2 ganger i uka.
- hva bruker man oppi vannet når man bader babyen? (trenger man babyshampoo f.eks, eller holder babywash og olje? Jeg ville bare brukt babyolje )i badevannet,ville droppa babywash i begynnelsen.De blir ikke så veldig møkkete når de er så små.
- Hva bruker man egentlig denne babyolja til? Har man den oppi badevannet, og har babywash i tillegg?droppe babywashen!!!
- Når man vasker "stumpen" etter bæsj f.eks bruker man bare reint vann og klut? eller har man noe produkt man bruker sammen med vannet da?Bruk gjerne babyolje da også...

Hehe, mye man skal bekymre seg over [;)]

Jeg vil bade gullet hver kveld [:D] De roter jo så mye med melka osv. Pluss at de går jo i bleie hele dagen. Jeg ville nok også likt å blitt bada da [;)]

Jeg har kjøpt baby wash så vil jeg ha i olje når babyen er vasket ferdig så han blir god å myk. Men pass på så han ikke får det i håret, da blir det så fettete [:'(]

De blir veldig myke av babyolje pluss at man ikke trenger å smøre de dersom de ikke hat spesielt tørr hud da...

Du kan jo bruke våtservietter også. Men ikke dumt å smøre litt olje på etterpå vil jeg tro...

Finnes vel heller ikke noe fasitsvar på dette, så må bare gjøre det man føler for selv [:)]

Kun vann og babyolje her til bading 1-2 ganger i uken.. vil ikke bade for mye i starten.. di trenger ikke bli gnikka i vilden sky i starten.. fettlaget på huden trenger di til varmen (fekk eg forklart på sykehuset sist:) 

I starten kommer vi og bare bruke di myke (husker ikke hva di heter) serviettene med olje på til å ta stumpen med.. og lunket vann å klut seff.. :)

bada ca 1-2 ganger i veka og da bruka ej shampoo(ikkje kvar gang) og baby olje,olja he ej berre i vatn og smør på visst babyen he tørr hud en plass[:)]og så bruka ej libero papir servietter (ikkje våtservietta)og visst bæsjen sitt litt ekstra godt fast bruka ej litt olje og fjerna med[:)]

vi fikk god forklaring på dette på sykhuset vi da:)

da snuppa var ny badet vi 1-2 ganger i uken

brukte ikke olje i bade vannet

hun hadde masse hår så vi brukte shampoo, men da ble det nok såpe i vannet av det til å vaske kroppen med

Bade 2 dager i uka, med kun olje i vannet! Trenger ikke shampoo.. Er ikke mye olje en har oppi da, noen dråper [:)]

Back
Topp