Varmtvannsbereder

Lutzern

Februar 14 - miss trøtt
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Hvor mye holder 200 liter til ca? Altså hvor mange personer kan dusje etterhverandre på morgenen før det blir kaldt vann?

Det avhenger jo av kor lenge kvær enkelt bruker i dusjen. Trur foreldrene mine har 200-liters varmtvannstank men vi kunne ikke dusje flere enn 3 stk etter kværainner. Enkelte dusja jo i 20-30 min, mens e dusja i 10 min.(da va vi 6 stk i hus)

Sjekket nettsiden til Oso, der står det at kapasiteten på en 200 liter bereder er 3,5 personer:) spørs vel hvor lenge en dusjer;)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er glad i å dusje lenge. Er glad jeg slipper å tenke på om det er nok varmtvann til alle. Her går vi aldri tom for varmtvann og godt er det.

Da vi byttet bereder for noen år siden, valgte vi 300 liter. Vi er foreløpig 3 personer, men satte samtidig inn et boblekar. Min rørleggermann mente at det da var greit med 300. Men 200 hadde nok holdt, men alt avhenger av, som flere her påpeker, hvor lenge hver enkelt dusjer og hvor tett det er i mellom hver dusj.

Sent from my GT-I8190N using BV Forum mobile app

Vi har 200 liter. Tre voksne og et barn (to barn nå da). Det fungerer veldig bra.
Vi har ofte helgegjester og blir da 2-4 voksne ekstra, da planlegger vi bare dusjing osv slik at vi ikke alle dusjer samtidig.

fra mobilen

Nå har vi felles varmtvannstank med blokka. Står i et eget hus. Man kan dusje/bade i timesvis uten at noen får kaldt vann.

Takk for svar :)
Gikk tomt her om dagen. Da hadde jeg dusjet i 10 min kl 7 på morgenen. Sambo i 10 min ca kl 9. På kvelden (kl 18) fylte jeg badekaret til guttungen - ikke veldig varmt vann og badekaret er lite (kalles vel sittebadekar). Jeg gikk i dusjen mens han satt i badekaret og rakk å vaske med sjampo og balsam så ble det iskaldt når jeg skulle begynne å vaske kroppen.... Etter 5 min kanskje?

Gikk tomt her om dagen. Da hadde jeg dusjet i 10 min kl 7 på morgenen. Sambo i 10 min ca kl 9. På kvelden (kl 18) fylte jeg badekaret til guttungen - ikke veldig varmt vann og badekaret er lite (kalles vel sittebadekar). Jeg gikk i dusjen mens han satt i badekaret og rakk å vaske med sjampo og balsam så ble det iskaldt når jeg skulle begynne å vaske kroppen.... Etter 5 min kanskje?

hmmm det hørtes meget rart ut, for etter så mange timer skulle tanken vært full av varmt vann igjen.....

Hvis du er plaget m å tømme tanken fort, så slå av vannet mens du såper deg inn. Og sjekk ka innstillingen er på tanken.

Synes det hørtes veldig rart ut. Spesielt når det var spredd utover dagen. 11 timer fra første dusj til bad og dusj på kvelden bør jo være bra med tid til å fylle opp. Har du noe sted du kan stille effekten på tanken? Det har vi på en bryter ved badedøra , 1-2-3 er valgene. Vår står på 2 eller 3 alt etter hvor mange vi er.

fra mobilen

Synes det hørtes veldig rart ut. Spesielt når det var spredd utover dagen. 11 timer fra første dusj til bad og dusj på kvelden bør jo være bra med tid til å fylle opp. Har du noe sted du kan stille effekten på tanken? Det har vi på en bryter ved badedøra , 1-2-3 er valgene. Vår står på 2 eller 3 alt etter hvor mange vi er.

fra mobilen
Ja sånn hadde vi hjemme når jeg vokste opp. Er ingenting her.

Begynner å lure på hvor mye det badekaret tar....

Hørtes rart ut. Vi har 200 liter og har aldri gått tom for varmtvann. To voksne og to barn, men har ikke badekar da. Og vi måtte nettopp bytte tank, og da tok det 5-6 timer fra den var nyinstallert og fyllt med kaldtvann til det var helt varmtvann. Kanskje før, men sjekka ikke før :)

Back
Topp