Varmt vann i dusjen/badekaret

SnartMamma <3

Blir kjent med forumet
Hører så mye snakk om at man skal være forsiktig med å dusje/bade i veldig varmt vann.. fordi at det ikke er bra for den lille i magen (?)
Flere som har hørt dette, og evt fra jordmor?

Dusje er ikke like ille som bading, da det ikke er konstant vann rundt deg på en måte.
Er best å holde seg unna de aller varmeste badene fordi lille i magen ikke kan regulere temperaturen, men når jeg bader ligger halve magen over vann, så har ikke bekymret meg for de temperaturene jeg bruker. Men unngår boblebad i svømmehallen feks, både pga temperatur og bakterier.
Men jeg syns jo terapibassenget i svømmehallen her på 34 grader er i varmeste laget til tider.

Jeg hørte med sykepleier på ivf klinikken om nettopp dette. Hun sa at vanlig bad gikk helt fint. Har lest litt mer og som det står over så bør det ikke være så varmt at man kan bli overopphetet.

Under fødselen, dusjet jeg i glovarmt vann, så varmt at jeg nesten brant meg, for smertelindring.
Det var ikke noe problem i følge legene og jordmødrene.

Du har fått gode svar over her. :)
Det er også viktig at du passer på at du ikke får blodtrykkssfall, og besvimer i, eller på vei ut av dusjen/badekaret.

Tror ikke det har så mye å si ;) ble anbefalt varmt bad fra føden når jeg var hjemme sist.... Og hun sa "VARMT" hehe... De er godt beskyttet inni der ;)

Du blir veldig uvel før baby blir påvirket :-)

Tåler normalt veldig godt kokvarmt vann men har blitt lettere "overopphetet" etter jeg ble gravid, blir da litt uvel, tyngre å puste, svimmel,osv. så har da fylt det kaldere og null problem da. Satt to timer i varmt vann på fredagsmorgen uten noe problem.

Kroppen gir beskjed om den blir for varm.

Det du skal være forsiktig med er overoppheting. Jeg satt i boblebad flere ganger i fjor uten at det var til skade for de små i magen, jeg bare satt ikke så lenge av gangen og passet på at jeg ikke ble for varm

Back
Topp