Varmt ute

Mamma til en skatt

Gift med forumet
It's gonna be May 2019
Gir dere vann inni mellom måltidene når det er så varmt ute selv om babyen får mat 3 hver time?? Å dere som gir mme, hvor lenge koker dere vannet til måltidene??
 
Vannet til mme skal kokes så lenge de får det.:)
 
Vannet til mme skal kokes så lenge de får det.:)
Har hørt man kan bruke kaldt vann og varme opp fra de er tre-fire måneder for da får de i seg bakteriene gjennom maten uansett. Da trenger man ikke koke flaskene lengre heller...

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3
 
Og mm er den beste tørstedrikk for babyer som ikke får mme:)

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3
 
Har hørt man kan bruke kaldt vann og varme opp fra de er tre-fire måneder for da får de i seg bakteriene gjennom maten uansett. Da trenger man ikke koke flaskene lengre heller...

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3
Da må det være helt nytt? Når A var liten skulle vannet alltid kokes og flaskene kokes til 6 måneder.
 
Da må det være helt nytt? Når A var liten skulle vannet alltid kokes og flaskene kokes til 6 måneder.
Hmmm.. Ble lagt ut en artikkel om det på BV for en måned siden eller så som sa at vannet ikke trengte kokes.. Jeg koker det i hvert fall til hun begynner med mat..

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3
 
Det er lov å lure;-) Er så mye forskjellig informasjon der ute at det er fort å gå i surr:p

Sendt fra telefonen min! <3Appen<3
 
Jeg gav kokt vann da lillegull hadde feber, hun hadde et desperat behov for sutting og ville tydelig ha mer mat, men jeg hadde ikke noe mer så da ble det vann for å stille tørsten. Hun drakk da ikke mye, kanskje 20 ml... Men fikk hvertfall sutte litt :) gir ikke vann nå med mindre hun sutter og sutter og tydelig er sulten Og at puppene er riimelig tomme... Babyer er ganske flinke til å si fra at de trenger mer :) med mindre det allerede har gått for langt da
 
I dag har lille fått morsmelk når hun har virket tørst... Så har nesten endt opp med en økedag.. Hun har spist litt nesten en gang i timen store deler av dagen, så da er det vel tid for litt spreng i natt/morgen tidlig :p
 
Back
Topp