varmt i vognen?

mille.

Gift med forumet
Hvor mye har dere på de små når dere skal ut og trille nå om dagene?

Her i bergen er det 15grader og strålende sol om dagen.
Jeg har på henne jakke og en bomulls-lue.

Men inni vognposen er det fleece og et lamme-skinns underlag.
De siste gangene jeg har gått ute har hun våknet og sutret litt underveis, før sov hun hele turen og når vi var kommet hjem også.
Tror dere hun kan ha det for varmt oppi der?
Har tenkt å ta utav lammis'n og prøve da..

Klart det må være guffent for de minste å bli svette og klamme. Gutten min svetter masse (må tørke han på hodet stadig vekk, for han blir helt våt). Tok han med til fastlegen (var litt bekymret) som sa at alle barn er forskjellige med tanke på varmeproduksjon, og at jeg må kle MITT barn slik at han er passelig varm og ikke klam - ikke se på hva alle andre mødre har kledd barna sine i og hvor mange dyner de har på babyene. Nå som det er så fint ute hender det ofte at jeg tar av han bomullslua når han ligger i vogna og jeg kjenner han er svett. Men tar jeg han opp av vogna mens vi er ute har han alltid på seg en lue og jakke.

Her så har jeg på henne lue og jakke,og hun ligger på skinn, og har en lett dun-dyne over.. Og hun sover hele tia..[;)] 20 grader her nede nå idag..
Men du kan oxo sjekke henne med en finger bak i nakken hennes..[;)]

ORIGINAL: Ju9ta

Her så har jeg på henne lue og jakke,og hun ligger på skinn, og har en lett dun-dyne over.. Og hun sover hele tia..[;)] 20 grader her nede nå idag..
Men du kan oxo sjekke henne med en finger bak i nakken hennes..[;)]

akkurat slik ligger Markus også.. han sover og veldig godt da...

Her har vi bare på vanlige inneklær i bomull + bomullslue, inni lammeskinsposen. Han stortrives, virker akkurat passe varmt. Lammeskin er jo selvregulerende, så den kan brukes både sommer og vinter.

alex er veldig varmblodig av seg..han er alltid go og varm på hender og føtter bare noen få dager etter fødselen og det er jo ikke så vanlig..så jeg har bare på han en lett jakke og en vår lue..han ligger på teppe i vogna med en dyne over..men den har jeg ikke på i dag for her er det 21 grader[:D]deiligt..men blir han for varm så våkner han også og klager litt.di sier ifra[:D][:D]

Denne tråden var midt i blinken i dag, for jeg har virkelig spekulert på det samme. Det er skikkelig varmt her også i dag. Jeg hadde på Petter body, strømpebukse, en litt tykk bommulsbukse, en forholdsvis tynn strikkajakke, ulllabber og bommulslue, i termopose med strikkapledd oppå. Da var han varm, men ikke så svett/klam. Lurer på om jeg kanskje burde droppa buksa og bare hatt strømpebuksa.. Eller droppa termoposen og bruke lammeskinnet og dyne, og pledd... *grublegruble*

droppa lammeskinnet i dag og hun koste seg hele turen.
kanskje jeg skal prøve å legge henne på bare lammeskinn og heller ha en liten dyne på?
I stedetfor fleece-posen??

Puh.. ikke lett å vite! [:)][:o]

Jeg har bare strikket jakke, lue og teppe på Marie når vi er ute og triller og vogndyne. Det ser ut som hun liker det godt siden ull puster så hun blir ikke for varm heller ikke kald. Hun sover gjerne tre timer i vognen for tiden [:D][:D][:D] 
Deilig vi liker oss best ute

Back
Topp