Varmeutslett?

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Er det varmeutslett jeg ser i halsgropen hans? Vært sånn et par uker. Virker hverken fuktig eller tørt. Ikke nuppete, bare rødt. Blir ikke verre, men heller ikke bedre. Forsøkt å ha på mindre klær, droppe siklesmekke, og vasket kun med olje. Forsøkt å smøre med Inotyol, Bepanthen, Miniderm og NAF barnesalve (ikke samtidig altså). Hjalp ingen verdens ting..
Noen tips? [emoji4]
cb6ca1e54489c5e4f0d6c23a3c9af2db.jpg

Jeg vet ikke hvordan det er med barn, men på jobben bruker vi sink og barrierekrem som vi blander og smører på, i slike folder som blir litt røde. Pass på å vaske og ikke minst klapptørke godt, 2 ganger om dagen. Tørk om det kommer gulp der.

Mine har begge hatt sånn, har inntrykk av at det er fordi de blir klamme i halsvalkene, blir gjerne mye fukt pga sikling/gulping og slikt. Merker at det som hjelper her er nettopp å bruke siklesmekke, og skifte når den er våt, unngå at barnet blir vått der og evt har på body med sikkel på. Bruker også rompesalve fra apoteket (NAF barnesalve), den smører vi der om morgenen for å beskytte huden mot fukt, den inneholder lanolin. Om kveldene smører vi med samme krem som vi smører ellers på kroppen mot eksem nå, miniderm.

Om du har pudder, potetmel eller noe sånt kan kanskje det også hjelpe med å holde det tørt.

Mine har begge hatt sånn, har inntrykk av at det er fordi de blir klamme i halsvalkene, blir gjerne mye fukt pga sikling/gulping og slikt. Merker at det som hjelper her er nettopp å bruke siklesmekke, og skifte når den er våt, unngå at barnet blir vått der og evt har på body med sikkel på. Bruker også rompesalve fra apoteket (NAF barnesalve), den smører vi der om morgenen for å beskytte huden mot fukt, den inneholder lanolin. Om kveldene smører vi med samme krem som vi smører ellers på kroppen mot eksem nå, miniderm.

Om du har pudder, potetmel eller noe sånt kan kanskje det også hjelpe med å holde det tørt.

Skal prøve å følge "oppskriften" din [emoji4] Så nå at han drev og klødde seg i halvsøvne, så han er nok litt plaget med det.
Smører du kun på morgenen og kvelden?

Skal prøve å følge "oppskriften" din [emoji4] Så nå at han drev og klødde seg i halvsøvne, så han er nok litt plaget med det.
Smører du kun på morgenen og kvelden?

Ja, har tro på at det må få tid til å virke og være tørt litt ellers. :) Nettopp det at huden ikke får være tørr og puste er vel problemet i utgangspunktet. :) Håper det virker for dere da. :)

Jeg vet ikke hvordan det er med barn, men på jobben bruker vi sink og barrierekrem som vi blander og smører på, i slike folder som blir litt røde. Pass på å vaske og ikke minst klapptørke godt, 2 ganger om dagen. Tørk om det kommer gulp der.

Vaske med olje på fuktig kompress? Eller bare vann?

Hold det tørt under der er alltid greit. Blir gjerne klamt under der og da rødt. Vi har brukt pudder noen ganger

Den NAF barnesalva er rååå altså!! Smurt med den morgen og kveld etter vask med vann nå (syntes han klødde av Minidermen), og det er så mye bedre [emoji16] Skal prøve å huske på å ta bilde i morgen [emoji4]

Den NAF barnesalva er rååå altså!! Smurt med den morgen og kveld etter vask med vann nå (syntes han klødde av Minidermen), og det er så mye bedre [emoji16] Skal prøve å huske på å ta bilde i morgen [emoji4]

Så bra! Skulle akkurat til å spørre nå hvordan det gikk. :) Er definitivt favorittsalve her i huset. :)

Meeeeh... nå er det tilbake igjen. Vil Inotyol ha noe for seg her? Vet ikke om dette blir det samme som bleieutslett, men der hjalp også NAF-salva veldig i starten, men det kom tilbake og det måtte Inotyol til før det ble helt bra.

Om det er varmeutslett vil det nok ikke gi seg før i september [emoji6] jeg vil tro du må fortsette å smøre for å forebygge.

Om det er varmeutslett vil det nok ikke gi seg før i september [emoji6] jeg vil tro du må fortsette å smøre for å forebygge.

Ja, fortsetter samme prosedyren. Han har litt tørre kinn også som vi smører med Miniderm, og dette er en del av morgen- og kveldsstell [emoji4]
Vil varmeutslett klø forresten?

Jeg bruker talkum inni halsgropa her for ho mi blir ofte rød inni og fuktig. I tillegg passer jeg på at det holder seg tørt (gulp/slev) Funker fint her

Back
Topp