Varmetepper.. farlig?

mammatileijente

Forumet er livet
VIP
Blir litt skremt av oppslag om varmetepper.. når jeg googler..

Hver mnd er det visst 1 tilfelle av varmetepper som tar fyr..

Men tror dere det er farlig å bruke det under oppsyn? Jeg skulle så gjerne ha hatt et sånt.. for å varme opp sengen til jenta mi før hun skal legge seg.. Det er så kaldt på madrassen når hun skal legge seg.. for trekker litt fra vinduet..

går greit på natta.. for da sover jo jeg også der.. så hun er ikke kald i løpet av natta... er bare det at det er kaldt å legge seg på kald madrass...

Jeg pleier å ligge der sammen med henne.. for å varme opp madrassen.. men ikke alltid det passer.. så greit å kunne ha et sånt varmeteppe...

Noe dere kan anbefale?

Hva med varmeflasker?

Fikk til jul jeg da, fra OBH-nordica. Sånn stort ett. Det er med termostat og kan ikke ta fyr. Det kan også vaskes på vanlig måte.

Varmetepper var vel mer farlig før, men så lenge man kjøper noe nytt og av et kjent merke ville jeg ikke tenkt på det. 
Mitt skrur seg forresten automatisk av etter 3 timer. 

Hadde mye heller brukt en god, gammeldags varmeflaske. Bare husk at babyer og småbarn aldri skal ha varmegreier sammen med seg når de sover. 

jeg har også det som slår seg av etter 3 timer, og elsker det :D
hadde heller ikke vært bekymret sålenge man kjøper et nytt, og på en ordentlig forretning så man er mer sikret ordentlig kvalitet.. mitt er fra elektrobutikk.. sover med det hver natt hele vinteren :)

Takk for svar:)

Har sett på de hos Euronics.... får ringe de i morgen.. og høre om de har noen som er mindre brannfarlige..

Tenkte bare å sette den på 20 min før hun legger seg feks.. også skrus det av.. hun skal ikke ha den på når hun skal ligge der.. er bare for å varme opp:)

Back
Topp