Varmepumpe?

lille marihøne

Forelsket i forumet
Hvilken erfaring har dere med støy, effekt og pris på varmepumpe?

GULL verdt i disse minus gradene. kunne ikke tenkt meg å være foruten [;)]
Mitsubishi heter vår og kostet oss 17 000,- inkl monteriing, litt lyd lager den men den forsvinner fort med vanen.
Virkelig verdt pengene [;)]

Har vår på 25grader nå når det er opp mot over 10 minus. Og den har ikke problem å holde tempraturen oppe.

Kjempe herlig å stå opp til et varmt hus, uten å måtte fyre i ovnen med en gang enn trør ut av senga [:)]

vår holder hele huset på 23 grader, selv da vi hadde 22 kalde utenfor[:)] beste investeringen jeg noen gang har gjort. å stå opp til varmt hus med små barn er priceless[:)] vi ga 24000, med montering for to år siden. viktig å kjøpe en som er beregnet for antall kvadrat i ditt hus, samt at utedelen er lagd for ordentlig kaldt klima. ikke alle som er det, og da sliter man litt på det kaldteste, samt den kan fortere bli ødelagt i vårt kalde klima. sivgers har en som ikke er beregnet for norsk klima, og de har 16 grader inne når det er så kaldt som nå ute. da står den på full effekt

Beste investeringen vi har gjort iallefall![:)] Vi betalte ca.17 tusen for vår.. Har Toshiba.
Hører den nesten ikke.. Legger iallefall ikke merke til det.
Vi bruker å den på mellom 19 & 23 grader.. Er så deilig å stå opp til ei varm leilighet, og slipper å tenne opp i peisen![;)]

Vi har to Panasonic-pumper. Støyer veldig lite, vil ikke en gang kalle det støy... Den holder 20 grader inne når det er -13 grader ute ( det var det temp. viste ute og inne til morgenen idag). Beste investering vi har gjort [:)] Mannen min driver varmepumpefirma, så vi får dem til innkjøpspris.
Det var en Mitsubishi-pumpe her da vi flyttet inn. Den har vi solgt, for vi synes den støyet en del og så var den ikke like effektiv...

Ikke kjøp Wilfa fra mekk, eller kor dem nu selge dem..koster 9000 kr.

Den bråker noe djevelsk...!!!!Ellers funkker den som en varmepumpe skal..

Vi har ei panasonic varmepumpe. Kjøpte i fjor og kosta rett under 30.000 kr, 28.500 kr tror jeg, med montering. Er virkelig gull verdt når det er så kaldt. Bruker med vedovn på dagtid når vi er hjemme og oppe (noe vi har vært hele tiden nå som det er så kaldt), men bruker varmepumpa på natta og når vi evt er borte. Herlig å stå opp til et såpass varmt hus, trenger riktignok litt ekstra, så vi fyrer opp litt etter vi har stått opp, men er ekstremt stor forskjell fra før. Har et gammelt, trekkfullt hus og da. Så tusen takk til mine besteforeldre som investerte i varmepumpe til oss, de syntes det var så kaldt hos oss, og var litt bekymra for unga. Bestemor hadde ikke sagt noe om det. Og en plutselig en dag bare ringte det en fyr fra et firma som selger og monterer varmepumper og lurte på når det passte at han kunne komme for å se på hvor det passte å ha varmepumpe hos oss og hvilken vi trengte. Han nevnte da at han hadde pratet med bestemor. hehe! [:D] (ingen av oss kjente han forøvrig, hun hadde bare ringt en, som da ringte oss videre). Virkelig god investering i hvert fall. Og er nok best å passe på å kjøpe en som er tilpasset husstørrelse, hustype, klima og sånn.

Vi har en fra Foma, betalte 10 000,- i fjor sommer... Beste investeringen vi har gjort.
Selv nå med 16-17 minusgrader ute (noe som ikke er vanlig her på vestlandet) så holder den temperaturen oppe.....
Fyrer kun i peisen for kosens skyld[;)]
Støyer litt, men ikke noe sjenerende, gikk ikke mange timene før jeg ble vant til det[:)]

vi har kjøpt panasonic, men ikke montert enda. gleder meg vilt!!!!

Back
Topp