Varmepumpe i hus!!

Camilla:)

Stolt trebarnsmor!
Åh, endelig har vi fått varmepumpe! Jeg har hatt lyst på det i alle husene vi har eid, men mannen har alltid vært imot det.
Men etter vi flyttet ifjor og fikk mye større hus, har han innsett at det var en god investering :)
Så med litt pushing fra svigerfar så ble det varmepumpe på oss ;)
I tillegg har vi bestilt ny (større) vedovn til stua! Varmepumpa er montert i kjøkken/spisestuedelen :)
Ifjor vinter holdt vi på å fryse ihjel her, så er deeeilig å tenka på at vi skal få en god vinter. Innendørs ihvertfall, hehe.

Har dere varmepumpe? Fornøyd?
:)

Bloggen min: http://dethvitegamlehuset.wordpress.com

BV-appen ❤

Vi har varmepumpe og er superfornøyde! :) Vært veldig godt som aircondition på de varmeste dagene i sommer også :)

Vi har investert i vp vi også og montøren kommer til mandag:)
Då håper bare vi er hjemme da, siden jeg er første dag på overtid:p

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vi har varmepumpe..
Fornøyd med varmen, men i vårt hus blir luften ekstremt tørr. Et døgn etter vi satte den på nå etter sommeren fikk 3åringen sånn krupp-hoste på natta. Det var vi plaget av i vinter også, når det var veldig kaldt og tørt ute i tillegg..
Så nå må vi gå oss luftfukter for å kompensere :-P
I tillegg knirker trappa og huset mye mer pga tørke, og vi blir tørrere i huden.. Så jeg er ikke så veldig fornøyd egentlig :-/

Vi skal igang å bygge nå, og da går vi for vannbåren varme i det nye huset :-)

Men er jo ikke sikkert dere blir plaget på samme måte i deres hus uansett, kommer jo litt an på ventilasjon og været ute også ;-)

Deilig å ha varmepumpe! Så bra at dere har fått satt inn det :) Her på Toten bikker det gjerne -30 på vinterstid, så vi hadde ikke klart oss uten tror jeg.. Og i skrivende stund sitter jeg rett under den og har på air condition, fordi det er så varmt både ute og inne!

Deilig å ha varmepumpe! Så bra at dere har fått satt inn det :) Her på Toten bikker det gjerne -30 på vinterstid, så vi hadde ikke klart oss uten tror jeg.. Og i skrivende stund sitter jeg rett under den og har på air condition, fordi det er så varmt både ute og inne!
Her var vi nede i samme temperatur i vinter! Og da hadde vi kun en liten vedovn til å varme opp 2(3) etasjer!! Var en iskald vinter :(
Fant ut at det ikke nyttet med baby i hus, så nå er vi sikra :)

BV-appen ❤

Her var vi nede i samme temperatur i vinter! Og da hadde vi kun en liten vedovn til å varme opp 2(3) etasjer!! Var en iskald vinter :(
Fant ut at det ikke nyttet med baby i hus, så nå er vi sikra :)

BV-appen ❤

Uff, det er slik mamma har det hos seg, men hu er voksen og klarer seg selv :P må fyre hele døgnet om huset skal holde seg varmt..

Vi fyrer veldig mye om vinteren, og da er det godt å ha varmepumpa som sirkulerer og skyver varmen rundt i huset:)

Vi har varmepumpe i gangen i kjelleren (hele underetg er gang). Varme stiger så det gir en god lunk i hele huset også fyrer vi ved siden av :):)

Vi har varmepumpe i gangen i kjelleren (hele underetg er gang). Varme stiger så det gir en god lunk i hele huset også fyrer vi ved siden av :):)
Herlig!
Vi har også satt den inne nede (har gang, stue, kjøkken og spisestue nede). Alle 5 soverom er oppe, så deilig å tenke på at alle rommene vil ha deilig lunk i vinter :)
Stua og kjøkkenet er delt av gangen, så vi kommer til å fyre i stua for ekstra varme (og kos) :)

Back
Topp