Varmepumpe fra H****te!

x1xBitzyh

Forumet er livet
Det er helt utrolig som varmepumpa vår bråker!

Er vel ikke vanlig at når man går ut på verandaen (6 m fra pumpa) lukker igjen døra og hører pumpa på sitt nesten laveste helt fint?[&:][:@][:'(]
Må slå den av når vi ser på film om kvelden fordi vi ikke hører hva de sier på tven[:'(]

Det kan ikke være noe is som har festet seg inni pumpa da?
Vår bråker å no helt jævlig innimellom, men det er pga is. Den skal jo egentlig avise seg selv, men kommer det litt is inni så bare baller det på seg med mer, å da trenger den hjelp til å få det bort.
Vi fikk beskjed om å sett på COOL på 16grader. La den stå sånn ett par timer. Kan også ha på noen bøtter med VARMT vann, for så å pelle ut isen for hånd. Etter dette kan du sette den på HEAT på 30grader en times tid.

*lykke til*

Er det ytterdelen eller innderdelen som bråker da? Hvor er ytterdelen festet isåfall? Hvis den henger på treverk, så er det veeeldig lett at det blir vibrasjoner, så blir det et forferdelig bråk. Derfor så anbefales det vel å feste den i muren på huset, så den sitter 100% fast.

Ville tatt kontakt med de som dere kjøpte varmepumpa av jeg, for det er jo ikke normalt at den skal bråke sånn. Jeg hører ikke vår jeg. Klart det er en lav suselyd når den går, men den er så lav at jeg ikke registrerer den.

ORIGINAL: kosejenta

ORIGINAL: anetteoglucas

Det kan ikke være noe is som har festet seg inni pumpa da?
Vår bråker å no helt jævlig innimellom, men det er pga is. Den skal jo egentlig avise seg selv, men kommer det litt is inni så bare baller det på seg med mer, å da trenger den hjelp til å få det bort.
Vi fikk beskjed om å sett på COOL på 16grader. La den stå sånn ett par timer. Kan også ha på noen bøtter med VARMT vann, for så å pelle ut isen for hånd. Etter dette kan du sette den på HEAT på 30grader en times tid.

*lykke til*

vi har fått beskjed om at dette ikkje kan skje fordi den skal av-ise seg sjøl.. og når det er kaldt ute gjer den det ganske "ofte" så vi har aldri det problemet.

Det kan skje! For skjer ofte med vår. Spesielt hvis det er mildt kaldt mildt kaldt. Vi har hatt repratør på den, å han sa det kunne skje at den ikke greide å avise seg sjøl..

Back
Topp