Varmepose med ris

nussnøff

Gift med forumet
VIP
Noen som har sydd sånn varmepose med ris eller korn i? Hva er best å putte inni, er det noen forskjell på hva som holder lengst på varmen? Og hvor lenge holder varmen seg egentlig?
Så også at det var noen som hadde sydd sånne små poser som barna kunne ha inni vottene på vinteren. Vil det evt holde på varmen noen timer hvis jeg varmer det om morningen? :)

Du kan bruke ris, byggkorn og hele hvetekorn. Enkelte sier ris holder på varmen kortere enn korn da. Kan godt bruke tørket lavendel eller annen duft inni for å slippe korn eller rislukt da, hehe. Varmes i micro, men husk en kopp vann inni samtidig så det ikke tørker for mye og tar fyr.
 skal også kunne varme i stekeovn men vet ikke helt temperatur og hvor lenge, som noen vet det er jeg og nysgjerrig på det:)

Ja da prøver jeg med noen korn istedet :)

Noen som vet sånn ca hvor lenge det holder på varmen?

Eg har brukt vanleg middagsris, billegaste sort. Kor lenge dei held på varmen kjem heilt an på kor store posane er.

Har sydd ganske store posar (sånn til å ha over nakken/skuldrane eller til å ha føttene oppå), dei held seg varme i eit par timar. Har sydd små (kanskje 10x10 cm) posar som ungane kan varme hendene på i bilen om morgonen når det er kaldt, dei held seg varme i ein liten halvtime kanskje.

Back
Topp