Varmen påvirker barnet?

Hm nei har ikke merket stort til det men i dag er jeg sliiten og hun er mye roligere.. merkelig

Nei, mener han hadde samme aktivitetsnivå de varme dagene som nå de kjøligere. Har hatt et par roligere dager innimellom, men har ikke funnet noe fellesnevner for de.

Legen på sykehuset sa det kunne være grunnen til at min var roligere på vekst kontrollen sist.
Hun tok en ctg registrering for, og sjekke for sikkerhetskuld. Så det er tydelig noen babyer som blir roligere av varmen siden hun nevnte det for meg ;)
Jeg har aldri tenkt over det :p

Ikke jeg heller. Men kansje noe vi bør være bevist på. Husk hvis vi føler oss varm og temperaturen er høy. Så er temperaturen i magen litt høyere. Ikke alle barn blir påvirket i like stor grad, mens andre er mer sensitiv for temperatur stigning.

Nei. Spiser is og hun blir jo gira av sukkeret :)
Men bor på Vestlandet, så ikke så alt for varmt her.

Har ikke merket noe til det, verken denne gangen eller med førstemann. Men de merker jo varmen de også, og er jo veldig individuelt hvordan barna reagerer på varmen utenfor magen, så er sikkert samme med de inne i magen :-)

I forrige svangerskap var jeg i Spania i ca uke 30. Da sa JM at man måtte huske på at det blir varmere i magen også når vi er ekstra varme, så hun anbefalte litt solpauser innimellom, kjøle seg ned med bading og ikke sole seg midt på dagen osv.

Min virker roligere på varmere dager![emoji5] spurte jordmor om dette og det kan ha en sammenheng[emoji5]

Back
Topp