Varmen har kommet

Fru+2

Forumet er livet
Åååå i dag har endlig varmen kommet tilbake til østlandet.
Christian har kost seg ute på trapolina og badet i bassenget sitt i dag

Har dere noe gode tip, oppskrifter på noe godt å kjølig å spise/drikke om sommeren?
 
Her har det også vært sommer her, deilig!! Har vært ute å kost oss masse!

 Det som kan være godt, og sunt er jo forskjellige typer smoothie. mettende og avkjølende. Is er jo alltid godt, en flaske saft med isbiter oppi, så holder den seg kald ute i varmen. Vi har tupperware sine drikkeflasker, de har stor åpning når en skrur av drikketuten, så null problem å få isbit oppi. Skjær opp vannmelon, fersken, kiwi og jordbær, ha det i kjøeskapet og ta det fram når de skal spises. Sunt, forfriskende og kjempegodt. Evnt, ha fruktbiter på spyd, og server de som fruktspyd. :-)
 
Her er det så varmt at jeg har begynt å slite max allerede, så det tyder på en tung sommer for min del...
Klokka er nå 23.57 og det er nesten 28 grader i stua og ca. 17 ute.... Skal bli litt av ei natt.....
Ellers så er mine tips å spise masse god frukt!!! Og så syns jeg dt er godt md Strawberry Daiquari uten alkohol i om sommeren, og da kan og ungene drikke den
Og så passer jeg på å alltid ha minst ei flaske med vann ligge i frysen. Vi har masse Vossvann, og da legger jeg ei av de store flaskene halfull i frysen, og så fyller jeg bare på med vann når jeg skal ha den. Når den er tom, så fyller jeg bare på og legger den i igjen.

Fruktspyd er og en god idé som allerede er nevnt. Det fikk Linnea i bursdagsselskap i stedet for godteri i fjor, og ungene digget det
 
Hva med iskald pils, hvitvin eller sangria, frozen daiquiries og marguaritas?

Alkoholfrie margaritaer høres godt ut - ellers er det godt med smoothie med kokosmelk. Salater er godt, både frukt og grønnsak. Til grønne salater er det veldig deilig med tzatziki (gjerne hjemmelaget)
 
Back
Topp