Varmeflaske i sengen til de små

x1x*HeffaOgMini*

Forumet er livet
min lille ville ikke sove i vuggen på rommet vårt de første dagene.
jeg hadde teppe, dyne, en pølse rundt hodet og saueskinn i bunnen, men nei han ville ikke ligge der.
når han sov ved siden av meg sov han kjempe godt.
men å ligge ved siden av meg for alltid går ikke.
mamma sa til meg at prøv med varmeflaske. god ide tenkte jeg, så jeg reiste og kjøpte en god myk bamsevarmeflaske.

det jeg gjør med varmeflasken er at jeg fyller den opp med varmt vann (koker det) og legger den i vuggen for å varme den opp før sengetid.
når det er sengetid fjerner jeg flasken fra der han skal ligge og legger han ned på det varme.
jeg har flasken i sengen hele tiden, men ikke rett på han.
det spørs hvor varm den er og hvor kaldt det er på rommet hvor jeg legger flasken.

selv om det funket på lillemann her trenger det ikke funke på alle andre, men det er verdt et forsøk til de som sliter med å få gullene sine i egne senger. :)

bruker mer varmt vann for å bare varme opp sengen.
og veldig lunket vann hvis jeg legger den nærmere han.

Kjempegod idé med varmeflaske, men du bør ikke koke vannet, da kan flasken sprekke. Jordmor på fødselskurs på Ullevaal fortalte at dette hadde skjedd der, og derfor har de ingen varmeflasker der lenger- men hun oppfordret til å ta med selv som en hjelp under fødselen, vel og merke ikke med kokende vann!

oi har det skjedd at den har sprukket?
skummelt altså om sånt skjer, skremmende.
jeg har aldri hørt om at sånt har skjedd, men skjønner jo at det kan skje.

men så lenge jeg varmer opp sengen først og tar den vekk, noe jeg gjør, ser jeg om den har sprukket eller ikke.
det hender flasken har ligget ved han, men da er det lunket vann.

Ja, jeg visste heller ikke at varmeflasker kunne sprekke, nytt for meg og. Men om du bare bruker det varmeste vannet du kan fra springen, skulle det ikke være noen fare:)

disse små liker det jo så lunt, godt og varmt. de har jo ligget i magen vår lenge.
her funket det veldig bra. nå sover han i egen seng.
om natten nå de siste 3 dagene har han sovet 3-4 timer før mat.

Forresten Heffalompen, gratulerer så mye med den lille gutten! Jeg har ikke fått gratulert alle her, det er så mange som allerede har født. Jeg har fortsatt litt igjen. Så bra at han sover såpass lenge om natten, lurer fælt på hvordan det blir når min lille jente kommer til verden...

tusen takk almara. :)
tror ikke jeg har fått gratulert alle selv jeg heller. raser inn med babyer ..hehe..

de første dagene på sykehuset sov han mest, men etter den levedagen begynte han å suge mer.
han skrek mer og sugde mye.
da jeg kom hjem og hadde første natten hjemme satt jeg oppe hele natten tror jeg, utenom 1,5 time.
han sugde veldig ofte.
jeg tror ikke han fikk nok mat.
så dagen etter den natten kjøpte jeg mme og nå er ting mye bedre.
nå lar jeg han suge litt fra meg først for så å få resten på flaske.

blir spennende og se hvordan ting blir da når lillejenta di kommer til verden :)

Ja, det blir det- jeg kan nesten ikke vente- kommer nok til å få behov for å fortelle masse om det her: )

Om man er redd for at varmeflasken skal sprekke, går det an å lage varmepose av f.eks. vanlig middagsris sydd inn i et stofftrekk, fortrinnsvis dobbelt. Eller fylle risen i beinet på en strømpebukse og knytte/sy igjen i endene. Varmes i mikroen noen minutter og god og varm.

Jeg bruker en ferdigkjøpt hvetepose fra Clas Ohlsson.

Back
Topp