Varme væsker

Gledeståre

Gift med forumet
Assistert-jentene
Snøfnuggene 2018
Jeg er vel av de mer ekstreme når det gjelder beskytte barnet for varme væsker, men det kommer nok av at min mor fikk 3. Grads forbrenning av nykokt kaffe som 1,5 åring. Koppen rammet henne bare delvis heldigvis, men armen hennes ser smeltet ut og låret hvor de måtte ta hud fra som kunne transplanteres til armen er arrete og fælt.

Del gjerne erfaringer, egne eller andres her. Jeg vil gjerne vise dem til min svigermor som bagatelliserte en potensiell ulykke nå i helgen. Jeg hadde da sagt til henne MANGE ganger hva jeg mente om varm kaffe/te og bebis.

Les denne:

http://www.klikk.no/foreldre/helse/article604432.ece
 
Ikke varm kaffe/te mens man holder babyen er en selvfølge hos alle som har vært på besøk her. Jeg drikker amme-te når den er nede i badevannstemperatur hvis jeg holder lillegutt!!

Det er jo dere som bestemmer og ikke svigermor!!!
 
Drikker ikke varm drikke mens jeg holder lillegutt. Plutselig kan han slå ut med en arm eller noe, og konsekvensen kan bli så alvorlig
 
Eg måtte ta ein alvorsprat med far min då han drakk kaffi med vesla på fanget. Han blei litt gretten. Då spurte eg om han hadde greidd å tilgi seg sjølv om han grisa, og i verste fall øydela livet til vesla. Han he kje gjort det att for å sei det slik. Fekk streng beskjed om at han gjorde det ein gong til, fekk han ikkje halde ho meir!
 
Uff, dette er så forferdelig unødvendig. Man klarer vel fint å la kaffekoppen stå når man har en baby i armene??
 
Huffameg! Jeg skjønner ikke at dette er et tema engang! Alle VET jo at varm drikke og baby ikke hører sammen??! Gud så unødvendig!!
Hvis de er så avhengig av den kaffen og absolutt bare MÅ ha en kaffekopp tilgjengelig til enhver tid, så kan de vel bare stokke opp med en eller annen iskaffe eller? Er det mulig?
 
Signerer de over. Burde ikke vært et tema. Ganske tragisk at man skal måtte gi beskjed om så selvsagte ting som at varm væske + baby = dårlig kombinasjon... :rolleyes:
 
Her går det i lunkne væsker. Skal jeg ha kaffe så har jeg melk oppi. Skal jeg drikke te, har jeg kaldt vann oppi.
Varm drikke er sjeldent her i huset gitt :p tvinger ikke andre til det samme, men da skal det holdes langt unna babyen.
 
Back
Topp