Varme opp spekeskinke?

M+A=baby

Forumet er livet
Marsboerne
VIP
Sommerfuglene 2017
Jeg vet at det er anbefalt å ikke spise spekeskinke når man er gravid, men hva hvis man varmer den opp? F.eks. i stekepanna?
Slik jeg forstår det så er jo varmebehandlet kjøtt trygt, hvertfall "vanlig" kjøtt.

Hvis du er av dem som holder seg unna omtrent alt, trenger du ikke svare:)

Jeg holder meg unna omtrent alt og svarer likevel. ;)
Såvidt jeg har skjønt så er det greit å varme opp spekemat og spise det. Det må vel da være såpasd temperatur på det at bakteriene dør.
Men ser for meg at om man eks har spekeskinke på pizzaen i ovnen, så skal det være okei :)

Du kan fint steke spekeskinke, ikke no problem :)

Du kan spise spekeskinke når den er varmebehandlet, ja. F.eks på pizza eller stekt i panne :)

Jeg har hørt du kan fryse det Og:)
Man må steke det for å bli kvitt begge bakteriene:) kun den ene forsvinner ved frysning, og det ved 20-. Vanlige hjemmefrysere fryser bare på 18-.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg pleier å legge spekeskinkeskiver utover et bakepapir på en plate i stekeovnen. Steker de i kanskje 7 min på 200 grader. Da blir de helt gjennomstekte og sprøe, og smaker helt fantastisk! Blir nesten som en veldig salt baconskive :p Så har jeg de på brødskiven eller nystekte rundstykker :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Man kan steike spekemat og spise det. Men det smakar jo langt ifrå like godt då.. ;)

Back
Topp