Varme mm/mme i microen

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Varmer dere melken i microen? Jeg pleier å varme i vannbad, men nå begynner flaskene å bli ganske fulle, så da tar det laang tid å få de varme i vannbad. Microen tar ti sekund. Men lurer bare på om det ikke er lurt?

Aner ikke om man kan i micro jeg.. men de som er ferdigblanda kan jo det så da kan kanskje pulveret også? :) jeg bruker og blanda kokt vann med kokt kaldt vann, kjapt og enkelt :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Du kan varme kokt vann i micro også ha pulver i etterpå :) Vet det er mange som varmer mm i micro også, så tror det skal gå bra :)

Du kan varme kokt vann i micro også ha pulver i etterpå :) Vet det er mange som varmer mm i micro også, så tror det skal gå bra :)
Pleier jeg å gjør:) mm skal ikke i mikro da den mister disse viktige antistoffene etc..så vannbad er det som gjelder på mm ;)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Oj. Gutten min fikk mm fra mikro i dag. Ammer til vanlig, men det er ikke farlig ? Har bare gjort det en gang i dag da, så regner med han ikke blir syk eller noe :/

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Sniker litt. Morsmelk skal ikke varmes i micro så vidt jeg husker, mener å huske at det ødelegger noe i melka. Men mme kan du fint varme i micro.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg mener å ha lest at man ikke skal varme i micro pga at det dannes varmelommer i flasken som gjør at baby kan brenne seg selv om man tester tempen på en del av innholdet. .

På "mobben"

Jeg mener å ha lest at man ikke skal varme i micro pga at det dannes varmelommer i flasken som gjør at baby kan brenne seg selv om man tester tempen på en del av innholdet. .

På "mobben"

Om man rister flasken godt etterpå, så skjer ikke det ;) jeg har gitt flasker til alle mine 3 barn og varmet i Micro.. men da må man riste den til man kjenner at temperaturen har jevnet seg da :)

☆★hilsen meg★☆

Jeg varmet vannet i microen for da fikk jeg vannet akkurat passe varmt og så blandet jeg i mme. Veldig lett med micro da man kan styre varmen på sekundet. Det skjedde flere enn en gang at flasken ble for varm i vannbadet :-)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Pleier jeg å gjør:) mm skal ikke i mikro da den mister disse viktige antistoffene etc..så vannbad er det som gjelder på mm ;)

Ah, se der. Da lærte jeg noe nytt :) har aldri hatt behov for å varme mm, har bare hørt om noen som har gjort det :(

Sent from my iPhone using BV Forum

Ah, se der. Da lærte jeg noe nytt :) har aldri hatt behov for å varme mm, har bare hørt om noen som har gjort det :(

Sent from my iPhone using BV Forum
Ja altså det er jo ikke farlig på noe vis, men melken får jo mye dårligere kvalitet, så det er det jo greit å unngå :)

Ja altså det er jo ikke farlig på noe vis, men melken får jo mye dårligere kvalitet, så det er det jo greit å unngå :)

Nei, farlig er det nok ikke, siden nen gjør det, men er jo fryktelig dumt å gjøre melka dårligere. Er jo vitkige stoffer i mm som man ikke får i mme, så man burde nok gjøre et forsøk på å beholde de så godt man kan :)

Jeg skal iallefall ikke anefale det :p

Back
Topp