Varme ferdigblandet MME?!?

Azra'il

Elsker forumet
Sikkert blitt spurt om 100 ganger, men spør likevel jeg [:)]

I morgen skal jeg ut, dvs. at min kjære må gi MME hele natta. Kan jeg da blande ferdig MME i flasker til han og ha i kjøleskapet sånn at det er bare for han å putte 30 sek. i micro'en så er maten fix ferdig?

Vet at det ikke er noe problem å ha oppi det pulveret..men vil gjøre det enklest mulig for han. MME'en blir jo ikke varmet opp mer enn en gang da. Bare vannet som blir varmet opp to ganger...if you know what I mean.

Jeg har da bare brukt ferdigblanda NAN når jeg har gitt MME, men mener å ha lest at folk lager klart mat for 1 døgn og har i kjøleskap..? [8|]

står jo på pakka at det ikke skal varmes opp igjen. Og når du har pulveret oppi så er jo vannet varmt,så blir det kaldt i kjøleskapet oxo varmt igjen når bebisen skal ha mat. Så da har den jo blitt varmet opp to ganger. Jeg laget opp måltider for en dag til de to elste de tok ikke skade av det,men nå anbefales det ikke lenger. Men,man får jo kjøpt små kartonger med ferdig blandet nan. Jeg pleier å kjøpe det hvis vi er ute på farten.

Da tror jeg at jeg gjør det...bare for i morgen kveld/natt! Eller så kan jeg jo bare kjøpe inn noen bokser ferdigblander! Vil gjøre det lettest mulig for pappa'n, sånn at han ikke får helt skrekken[:D]

ville heller ha satset på ferdigblandet da...
Til neste gang så kan du jo kjøpe inn en sånn doseringsboks. Så lager du klart vann på termos, setter frem flasker og pulverboks, så er det bare for ham å måle opp vann-helle i pulveret som er ferdig dosert etter hvor mye vann dere bruker- sette flaska i et litermål med kaldt vann noen minutter- fix ferdig:) Sånn gjør vi d nå. sånn 6 ganger i døgnet.

Jeg lager hele tiden for ett døgn fremover.

Di gjør det på nyfødt på sykhuset, så tipper det ikke er galt.

ORIGINAL: kassie

Jeg har da bare brukt ferdigblanda NAN når jeg har gitt MME, men mener å ha lest at folk lager klart mat for 1 døgn og har i kjøleskap..? [8|]

Jeg gjør ikke det... Jeg har bare vann i flaskene, setter de i kjøleskapet, og varmer de og så har jeg i pulveret når hu skal ha mat[:)]
Jeg bruker ikke å varme oppigjen maten når den er kald, synest det lukter [:'(] av det da.. Men vet noen gjør det[:)]

er det ikke så lurt å gjøre det? På kvelden så lager vi ferdig tre flasker, som vi har klare til nattan og hennes to første måltider på dagen.. Anbefales det ikke? [8D]

ORIGINAL: Mammat4sesser

står jo på pakka at det ikke skal varmes opp igjen. Og når du har pulveret oppi så er jo vannet varmt,så blir det kaldt i kjøleskapet oxo varmt igjen når bebisen skal ha mat. Så da har den jo blitt varmet opp to ganger. Jeg laget opp måltider for en dag til de to elste de tok ikke skade av det,men nå anbefales det ikke lenger. Men,man får jo kjøpt små kartonger med ferdig blandet nan. Jeg pleier å kjøpe det hvis vi er ute på farten.

VAR Dette jeg og hadde fått md meg

Jeg ville ikke ha gjort det, men hva andre gjør får være opp til dem[:)] Det finnes ferdigblandet MME på små kartonger i butikken... det er jo bare å ha et par-tre sånne i bakhand? De kan varmes, og til nød drikkes slik som den er[:)]

Bruker ikke å blande ferdig å sette NAN i kjøleskapet men har gjort det med colett, for den skal blandes med så varmt vann (over 70 grader) at da dør de ekle bakteriene. så da har jeg brukt den om jeg vil sette i kjøleskapet. Ellers når jeg er ute tar jeg bare med meg tomme flasker å kjøper nan ferdigblandet. Har vent litja på romtemperert melk [:D]

Tror det går helt ok. har också gjort det. Men en sa till mig att det är nån näring i maten som försvinner om man gör det. Men de tar väl ingen skada av det en natt av å till.

Kos dig! [:)]

En enkel måte er jo å ha kokt varmt vann på termos, kokt kaldt vann på en flaske, bland disse to til riktig temp og ha i pulver[;)] Porsjonsboksen fra Avent er helt super[:D] Like raskt som å varme opp ferdig mme, om ikke raskere[;)]

Jeg gjør det slik. Lager 3 flasker i slengen. Og har g kjøleskapet. ;-) og hun har ikke tatt noe skade av det. Frisk og fin. ;-)

ORIGINAL: Vugge

ORIGINAL: Linnea sin mamma

En enkel måte er jo å ha kokt varmt vann på termos, kokt kaldt vann på en flaske, bland disse to til riktig temp og ha i pulver[;)] Porsjonsboksen fra Avent er helt super[:D] Like raskt som å varme opp ferdig mme, om ikke raskere[;)]

Er jo snakk om for ên natt og for at faren ikke skal få helt skrekken så mor kan komme seg ut flere ganger evt! Det HØRES så tungvindt ut selv om det sikkert ikke er det :)
Enkle er ofte det beste når det kommer til dissa fedrene..[8D]

Ser den[:)]

Her i huset ordner mannen min MME-kveldsmåltidet. Deilig å vite at han er trygg på hvordan vannet og melka skal blandes. Blir lettere for meg å kunne komme i fra uten så mye planlegging.

Når vi er på tur bruker vi ferdigblandet, og snuppa mi drikker det romtemperert. [:)]

Back
Topp