Varme dager og påkledning

BoBBelur

Gift med forumet
Hei alle,

Jeg har ikke skrevet her inne tidligere. Tilhørte egentlig november forumet, men fikk istedet ei lita oktober frøken :) så.. Hei!

Jeg lurer på hvordan dere kler på de små om dagen? Her, på østlandet, er det jo rimelig varmt. Og as we speek sitter jeg ute i shorts og singlet. Men, jeg synes det er så vanskelig med klær til minstefrøkna.
Bruker de tynn lue? Hva med i vogna- fortsatt dunpose eller lignende?

Sent from my iPhone using BV Forum

Hei hei:)

Jeg kler gutten i body og tynn bukse..ligger uten noe form for teppe, og uten lue om han ligger i baggen i vogna ;) nå er han veldig varm av seg, så jeg kunne nok kledd han i sommerklær med den temperaturen vi har nå :)

Hei!
Så kjekt da,velkommen til oss;):D

Her er veslegutt i likhet med Anita sin veldig varm av seg.
Han blir fort veldig varm. I dag har han for det meste kun hatt på seg en kortarmet body, sommeren har virkelig kommet til Bergen!!
Så tatt litt av og på bukse innimellom, det være seg tynn joggebukse. I vogn nå har vi lagt lammeskinn i bunn og har alltid med ullpledd på turen. Noen dager når det har vært veldig varmt har han lagt uten ullpledd og rett på lammeskinnet. Vinterposen ville vært alt for varm til han nå. Har også tynne somme og vårjakker vi har brukt en del disse varme dagene nå.
Har bestilt vår-og sommerpose til han;)
Syns bekledning kan være vanskelig selv. Fryser han nå, er han for varm. Kjenner han ofte bak i nakken,og vurderer utfra det:)

Takk for svar begge to :) Som jeg mistenkte, har jeg nok kledd på frøkna litt vel mye på disse varme dagene... Pakker bort strømpebukser nå! :D Dunposen har vi alt tatt ut av vogna, men lurer på om jeg skal få tak i en vår/sommerpose. Også må vi få tak i noen flere kortermete bodyer.. har vel 1 tror jeg :P

Hvilken vår/sommerpose har du bestilt Synnøve :) ?

Takk for svar begge to :) Som jeg mistenkte, har jeg nok kledd på frøkna litt vel mye på disse varme dagene... Pakker bort strømpebukser nå! :D Dunposen har vi alt tatt ut av vogna, men lurer på om jeg skal få tak i en vår/sommerpose. Også må vi få tak i noen flere kortermete bodyer.. har vel 1 tror jeg :P

Jeg har brukt strømpebukser på døtrene til kjoler hele året :) hvertfall her vi bor, så kan det bli litt kjølig om sommeren når det regner ;) men tror ikke man trenger å bruke det som ekstra plagg lenger:D

Jeg gjør også som Synnøve.. kler på omtrent samme mengde som meg selv, og evt har med ekstra skift, tynn jakke og teppe i vogna om man skulle trenge.. men selvom jeg har 3 unger, så syns jeg det er like vanskelig med mengde av klær hvert år ved vår og høst :P hehe..

Sommerpose har jeg aldri hatt bruk for.. da hadde ungene mine smelta bort:P skal straks kutte ut kombivogn og ha han rett i sportvogn med kaaansje et korthåret lammeskinn som liggeunderlag..om ikke det også blir for varmt for lille svette-Lars:P

Takk for svar begge to :) Som jeg mistenkte, har jeg nok kledd på frøkna litt vel mye på disse varme dagene... Pakker bort strømpebukser nå! :D Dunposen har vi alt tatt ut av vogna, men lurer på om jeg skal få tak i en vår/sommerpose. Også må vi få tak i noen flere kortermete bodyer.. har vel 1 tror jeg :p

Jeg har bestilt via en privatperson som syr sommerposer. Det er flere som gjør det. Så ønsker du en med personlig preg så er det tingen;) Har dog enda ikke fått pris så aner ikke hva det koster:p Haha! Som Anita sier kan det godt hende det er totalt unødvendig, og at det blir for varmt. Det vet jeg ingenting om...Det er dog ikke alle sommerdager som er like varme, og den kan jo dessuten brukes en stund utover etter sommeren også tenker jeg:)
På den som jeg bestiller er det glidelås hele veien rundt,så overdelen kan fjernes slik at han bare ligger på fleece under seg:)
Easygrow lite sine poser skal være greie har jeg hørt. Ellers så vet jeg barnashus har greie sommerposer i fleece:)

Jeg har brukt strømpebukser på døtrene til kjoler hele året :) hvertfall her vi bor, så kan det bli litt kjølig om sommeren når det regner ;) men tror ikke man trenger å bruke det som ekstra plagg lenger:D

Jeg gjør også som Synnøve.. kler på omtrent samme mengde som meg selv, og evt har med ekstra skift, tynn jakke og teppe i vogna om man skulle trenge.. men selvom jeg har 3 unger, så syns jeg det er like vanskelig med mengde av klær hvert år ved vår og høst :p hehe..

Sommerpose har jeg aldri hatt bruk for.. da hadde ungene mine smelta bort:p skal straks kutte ut kombivogn og ha han rett i sportvogn med kaaansje et korthåret lammeskinn som liggeunderlag..om ikke det også blir for varmt for lille svette-Lars:p

Takk for gode råd! :) Ja, til kjoler er det jo greit med strømpebukse / tights såklart. Men, jeg har brukt det under bukse helt frem til i dag... i dag var det så varmt at det ble bare body og strømpebukse i vogna.

Hehe.. ja, jeg ha jo en fra før, men skylder på at det er så vanvittig lenge siden hun var baby, så husker ikke i det hele tatt hvordan vi gjorde ting da :P

Jeg har bestilt via en privatperson som syr sommerposer. Det er flere som gjør det. Så ønsker du en med personlig preg så er det tingen;) Har dog enda ikke fått pris så aner ikke hva det koster:p Haha! Som Anita sier kan det godt hende det er totalt unødvendig, og at det blir for varmt. Det vet jeg ingenting om...Det er dog ikke alle sommerdager som er like varme, og den kan jo dessuten brukes en stund utover etter sommeren også tenker jeg:)
På den som jeg bestiller er det glidelås hele veien rundt,så overdelen kan fjernes slik at han bare ligger på fleece under seg:)
Easygrow lite sine poser skal være greie har jeg hørt. Ellers så vet jeg barnashus har greie sommerposer i fleece:)

Hehe, ja, kan tenkes det blir unødvendig.. får titte litt rundt før jeg bestemmer meg :) Skal sjekke ut Easygrow Lite ihvertfall!

her har vi ull inners selv om det er varmt, det er jo regulerende. går han i vanlig body og svetter så forblir han jo våt. Han har hatt mellom-øre og halsbetennelse, krupp og gått på dobbel penicillin kur så her kler vi ikke av for mye.. i vogna har jeg dyne i stede for pose og tepper, trekker noen plasser og den trekken er litt gufsen så venner han til varmen litt om litt tenker jeg :) har aldri kjøpt noe sommerpose eller lignende til mine andre barn, har bare hatt dyne/tepper :)

Sånne poser er nok midt i blinken på overgangen fra sommer til høst og fra vår til sommer.. for da er jo tempen veldig varierende :) har en tynn vi også..og har fått bruk for den ved vår og høst..men ikke sommer :)

Sånne poser er nok midt i blinken på overgangen fra sommer til høst og fra vår til sommer.. for da er jo tempen veldig varierende :) har en tynn vi også..og har fått bruk for den ved vår og høst..men ikke sommer :)

Oki:) Så lenge den ikke blir helt bortkastet,så er vi happysnappy vi:D

Takk for gode råd! :) Ja, til kjoler er det jo greit med strømpebukse / tights såklart. Men, jeg har brukt det under bukse helt frem til i dag... i dag var det så varmt at det ble bare body og strømpebukse i vogna.

Hehe.. ja, jeg ha jo en fra før, men skylder på at det er så vanvittig lenge siden hun var baby, så husker ikke i det hele tatt hvordan vi gjorde ting da :P

Hahaha nei er greit å ha noe å skylde på :P min sambo mener stort sett at jeg kler på ungene for mye.. men jeg gjør det bare fordi jeg er så frysen selv, og er livredd for å bli kald:P så kler heller på litt for mye, så jeg kan kle av dem..enn at de fryser ;):)

her har vi ull inners selv om det er varmt, det er jo regulerende. går han i vanlig body og svetter så forblir han jo våt. Han har hatt mellom-øre og halsbetennelse, krupp og gått på dobbel penicillin kur så her kler vi ikke av for mye.. i vogna har jeg dyne i stede for pose og tepper, trekker noen plasser og den trekken er litt gufsen så venner han til varmen litt om litt tenker jeg :) har aldri kjøpt noe sommerpose eller lignende til mine andre barn, har bare hatt dyne/tepper :)

Her svetter ungene av ull inne:eek: blir kjempe varme.. hehe så bruker ull kun om vinteren og senhøsten :)

Så uheldig han har vært med sykdom da :( :( :( skulle vært sånn at små barn ikke kunne bli syke!

Oki:) Så lenge den ikke blir helt bortkastet,så er vi happysnappy vi:D

Haha det blir det nok ikke ;):) er deilig å kunne pakke dem inn i noe sånt når gradene synker :)

Ute bruker hun langermet body og bukse, dette for å unngå sol/vind! :-)
Inne det samme, evt kortermetbody og uten bukse/sokker om det er varmt inne også:-)
Bruker ikke dyne/teppe når eg triller i solen. Hadde lyst på vårpose, men ser jo nå at jeg ikke trenger da jeg heller kler på litt mer i vognen. :-)

Back
Topp