Varme basseng/boblebad

sjøhest

Glad i forumet
Hei jenter. Imorgen skal jeg og mannen på spa-hotell, og nå ser jeg plutselig på en nettside at gravide ikke skal gå i boblebad og være forsiktige med å sitte i varmt vann!? Vet dere noe om det? Hva er VARMT vann? Trodde det var vanlig at gravide gikk i oppvarmede bassenger jeg..

Det er vel for at du ikke skal bli overopphetet vil jeg tro... Har lest det et sted jeg også, men tror ikke det var noen god forklaring på hvorfor... [8D]

Ok, men jeg kjenner vel hvis jeg blir det? :P Sånn at jeg da evt. bare kan gå utav... VELDIG kjipt hvis jeg ikke kan gå der nå liksom..

man skal vel uansett være forsiktig med varmt vann.. men det er vel greit så lenge det ikke er alt for varmt..

Det har noe med bakterieveksten i boblebadet. Sambo jobber på spa [:)]

Skal også være forsiktig med de varmeste badstuene, pga blodtrykket. Jeg bruker bare de som ikke er så kokende varme, ikke sauna o.l.

Jeg jobber i en bedrift som importerer og selger utendørs spa blant annet. Grunnen til at man ikke skal bruke dette under en graviditet er pga fostervannet blir for varmt for fosteret og dermed øker sjansen for sa... Fosteret har ingen mulighet til å regulere varmen selv, det må vi gjøre for dem. Man kan bruke spa hvis man tar ofte pauser og sitter maks 15 min av gangen, men selv har jeg valgt å ikke bruke vårt så lenge jeg er gravid...

Hva grensen er for varmt vann vet jeg ikke, men 37 grader som det gjerne er i spa er alt for varmt hvertfall...
Masse annet man kan gjøre på spahotell heldigvis, ville nok heller satset på det. God tur hvertfall[:)]

37 grader for varmt? er ikke det det kroppen vår er fra før da? :P Da kan jeg jo ikke bade i badekaret hjemme med varmt vann heller da. bader jo i varmere enn kroppstempen. Men har bestemt meg for å unngå boblebadet hvertfall, og veksle mellom vanlig og oppvarmet basseng. Høres det bra ut eller? [8|]

har bada 1000 ganger i badekaret hjemme, og det er varmere vann enn i de badebassenga på spa tror jeg... jeg liker å ha det så varmt at det svir litt [:D]. men sikkert lurt å ta det litt kuli, og ta pauser. kroppen sier ifra lenge før det er no fare for babyen - tror jeg! fostervannet begynner ikke å koke - herregud, da kunne vi ikke sittet i sola ute heller da? er jo like varmt det...?

KOS DEG PÅ SPA!!

Jeg mener bestemt å ha hørt at det er pga av bakterieinnholdet i varmt vann,
ikke at man 'koker' babyen ;)

men da har ikke slimproppen no funksjon da...? hvordan skal det bakterievannet komme inn til babyen?

aaaaner ikke, ring jordmor å spør før du drar :D

ORIGINAL: bellybutton

Er ikke dette mot slutten? vet ikke altså..bare mener jeg har hørt det...

ORIGINAL: LykkeligBallerina

ORIGINAL: bellybutton

Er ikke dette mot slutten? vet ikke altså..bare mener jeg har hørt det...

lurte også på akkurat dette, at det er mot slutten, og når man kanskje har litt åpning... Er kanskje mest pga blodtrykket at man skal være forsiktig i starten.... [&:]

mistenker man at slimproppen har gått, eller deler av den - skal man unngå bading.

Back
Topp