Varm sommer -utfordrende

EA89

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Oktoberlykke 2019
Pumpkin Bumps 2025
Varmebølge i store deler av landet. Hva er deres beste tips for å holde dere i grei form og godt hydrert? Dette er mitt tredje svangerskap, men har ikke opplevd sånn varme over tid i tidligere svangerskap. Jeg drikker mye og prøver å få i meg litt diverse annen drikke enn vann også. Spiser en del frukt. Hviler i kjeller med a/c i løpet av dagen, men føler meg likevel ganske utslått og får litt lite ut av dagene. Bader også hver dag, men blir sliten av å svømme for mye Innrømmer at jeg gleder meg til noen regnværsdager neste helg.

Jeg holder meg også mye inne med AC og spiser mye is og vannmelon. Var på stranda den ene dagen med barn og svigerfamilie og da var jeg pottesur hele dagen. Endte opp på en luftmadrass ute i vannet store deler av den dagen og jeg fikk så dårlig samvittighet for at jeg ikke klarte å være mer tilstede…

Venter vel mest på at det kal gå over. Jeg ELSKER vanligvis varme. Seriøst, elsker den. Men nå som gravid sliter jeg. Er en blanding av å ha ekstra padding, høyere kroppstemperatur og det faktum at jeg ikke kan gå i de klærne jeg vil. Og de gravidtrusene gjør det ikke akkurat mindre varmt!
Passer veldig på å ha noe å drikke når vi er ute. Har AC i stuen så der sitter vi mye for tiden, eller jeg kan sitte ute på nordsiden av huset i skyggen. Har en Yeti-kopp med vann og isbiter i så holder vannet seg kaldt. Soverommet er døden selv. 28 grader og under tak, med bare et lite takvindu. På sørsiden av huset. Prøver å sove med vinduet åpent, men fordi vi har solskjerming på utsiden der så våkner vi rundt klokken 3-4 om morgenen av lys. Selv med maske.

Men det er snart ferdig nå. Innen neste helg har temperaturen sunket med 10 grader og jeg kan klage over regn i stedet.

Sliter her også. Er på stranda, bader, forsøker å drikke nok men har hodepine hver dag.

Synes det går overraskende bra, selv om varmen er slitsom og tung til kroppen. Holder meg mye i skyggen, bruker solhatt/caps og drikker mye vann og iste. Spiser også mye vannmelon og saftis :) jeg har termin i slutten av oktober, så hadde jeg f.eks. vært fire uker lengre på vei kan det hende jeg hadd syntes det hadde vært mye verre med varmen!
Skal sies at jeg har følt meg i ganske god form generelt siden slutten av første trimester.
Ser ut som varmen kanskje sier takk for seg om noen dager her i Trøndelag i alle fall! :))

Helt grusomt. Bor i leilighet på toppen og varmen er helt sinnsyk. Er 29+3. Håper bare temperaturen faktisk går ned til 20 ish grader neste uke. Orker ikke mer:dead:

Det er veldig utfordrande. 28 reader På soverommet på kvelden pga kveldssol på den tida, så søvnen blir påvirka av det. Mannen har ikkje ferie i år, så er aleine på dagtid med 3 kids (9, 5 og 1,5 år) Sliter med å ha energi nok til å finne på ting med dei og orkar ikkje så mykje om gangen. Håpar det blir litt kjølegare snart.

Varmen er helt forferdelig.. håper det blir under 20 grader snart.. heldigvis fungerer varmepumpen som AC også..

Back
Topp