Varm melk på tur...

Makko med 3 gull

Gift med forumet
Vi har ingen rytme ennå og tenker på 17mai. Jeg har lyst til å være med de andre barna og lurer derfor på å ta med melk på flaske. Amme i 17maitoget er temmelig uaktuelt, spesielt siden jeg skal ha på bunad.

Er det ok å varme den på forhånd og ta med i en isolerende beholder?

Nei, tror ikke det er noen god idé.

Jeg pumpa og ga mm på flaske i 6 mnd sist. Hadde alltid med iskald mm i en isolerende beholder som holdt den kald, kokt vann på termos (om jeg ikke fikk vann dit jeg skulle) og en Bodum termokopp til å varme flaska i. Dr.Browns flaskene passer iallfall i en sånn termokopp. ;) så varma jeg flaska opp når det ble behov, tar bare noen få min. :)

Jeg pumpa og ga mm på flaske i 6 mnd sist. Hadde alltid med iskald mm i en isolerende beholder som holdt den kald, kokt vann på termos (om jeg ikke fikk vann dit jeg skulle) og en Bodum termokopp til å varme flaska i. Dr.Browns flaskene passer iallfall i en sånn termokopp. ;) så varma jeg flaska opp når det ble behov, tar bare noen få min. :)
Det var lurt! Takk for tips;)

Vet du om avent flaskene passer oppi der også?

Har aldri prøvd selv mn vet fler av de i den forje barselgruppa la flaske med passe temp inne i vognasammen med barnet, da holdt den kroppstemperatur åsså blanda de i pulver når barnet skulle ha :)

Har en bodumkopp som jeg kan ha flaska i (medela flasker). Så jeg tar med melka kald og termos med varmt vann? Tenkte at det tar lang tid å varme flaska (gjør jo aldri det selv:-P...)

Har en bodumkopp som jeg kan ha flaska i (medela flasker). Så jeg tar med melka kald og termos med varmt vann? Tenkte at det tar lang tid å varme flaska (gjør jo aldri det selv:-P...)
Medela passer fint i en sånn kopp ja. Jepp, sånn kan man gjøre det. Vi gjorde det sånn i 6 måneder med eldste. Tar 5min så er melka varm. ;)

Her drikker frøkna både halv varm og kald melk... Som helsesøster sa: "det var ingen som sa til meg at babyen ikke likte kald melk".
Mulig hun drikker mer når den er temperert, men av og til er det bare det å Mette den værste sulten frem til amming som er poenget :)

Back
Topp