Varm koffeinfri drikke

Sniker fra juli. :) Jeg har drukket en del te av typen Rooibos under gravidteten. De selges sikkert først og fremst på spesialbutikker for kaffe og te, men også på noen nettbutikker, jeg har bl.a. bestilt fra Te og kaffehuset.

Sniker fra juli. :) Jeg har drukket en del te av typen Rooibos under gravidteten. De selges sikkert først og fremst på spesialbutikker for kaffe og te, men også på noen nettbutikker, jeg har bl.a. bestilt fra Te og kaffehuset.
Jeg har kjøpt Rooibos-te på Meny. Jeg har også blitt fan av Rooibos. Passe søt i smaken, så jeg behøver verken honning eller sukker i den.

Jeg MÅ ha en kopp ekte kaffe etter frokost. Resten av dagen holder jeg det koffeinfritt med følgende:

- Frukt-te fra den lokale tebutikken, de er koffeinfrie (sjekk i tebutikk nær deg). Favorittene er tranebær, blodappelsin og en som heter blåbær med melk
- solbærtoddy
- rooibos te
- koffeinfri kaffe (jeg er storkonsument av kaffe så dette trenger jeg): lager en kanne på trakteren og har med på termos. Evergood sin funker fint. Til nødstilfeller har jeg koffeinfri Nescafé gold. Den er ikke så god, men demper kaffetørsten greit nok.

Noen som vet hvor mye koffein det er i kaffekapslene fra Dolce Gusto? Favorittene er Flat white og Chai latte, og jeg skulle likt å vite hvor mye mg en kopp av disse inneholder.
Ellers er varm saft ganske godt, synes jeg. Og varm melk med kanel ;) Nypete med sitronskive står også på listen her.

Back
Topp