Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Skal til å lage meg en kopp med evergood koffeinfri filtermalt nå. Kan si fra hva jeg synesHei.
Noen som har tips til koffeinfri varm drikke?
Vet det finnes koffeinfri te på helsekost, men aner jo ikke hva som er godt og ikke![]()
veldig vanskelig å finne god erstatter for kaffiSkal til å lage meg en kopp med evergood koffeinfri filtermalt nå. Kan si fra hva jeg synesveldig vanskelig å finne god erstatter for kaffi
Skjønner. Vet man skal holde seg borte fra en del urte-te og slikt. Men Roiboos te er tryggHar koffeinfri kaffe jeg også, men kunne tenkt meg flere alternativer![]()

Hei.
Noen som har tips til koffeinfri varm drikke?
Vet det finnes koffeinfri te på helsekost, men aner jo ikke hva som er godt og ikke![]()

Man kan drikke opptil to kopper kaffe om dagenDumt spm fra ei som ikke drikker kaffe - Hvorfor kan man ikke drikke koffein i svangerskapet? Kan man ikke en gang drikke litt?

Dumt spm fra ei som ikke drikker kaffe - Hvorfor kan man ikke drikke koffein i svangerskapet? Kan man ikke en gang drikke litt?

Ok, så da er det ikke noe stress om jeg tar meg en kopp én gang. Hehe. Hender jeg drikker iskaffe av og til.Man kan drikke opptil to kopper kaffe om dagen![]()
Hehe, kanskje ikke. Mannen gjør fort det!Jo, man kan drikke littCa 1-2 kopper om dagen. Man bør begrense koffein til Max 200mg om dagen. Det gjelder alt med koffein i, også cola og Pepsi Max, og te. Koffein påvirker veksten til fosteret. Er ikke like mye koffein i te og cola, men greit å være klar over dersom man pleier å drikke kaffe fra før. Tror ikke det er så mange som drikker to liter cola om dagen, eller tar jeg feil?
Vis vedlegget 374597
Kilder her: https://www.fhi.no/ml/kosthold/fakta-om-koffein/
Jeg elsker teene fra Pukka! Spesielt den med ingefær og honning er god når du er litt småkvalm. De har veldig mange gode grønne teer også, men man skal passe litt på grønn og sort te da de har noe koffein i seg. Men ikke like mye som kaffeLiker også å lage Chai latte med Chai-teen til Pukka, men spørs hvor lenge melk frister… Søstrene Grene har også mange gode teer, og en del er koffeinfri
Mint te er også godt for småkvalme og fordøyelsen.

Vil informere om at helsenorge anbefaler at gravide ikke spiser ingefær/store mengder ingefær
Takk for tips om koffeinfri te på søstrene grense![]()
Om det er den danske studien du viser til, så gjaldt det ginger shotsAlt med måte tenker jeg. Er ikke så mye ingefær i te.
Ellers kan jeg vise til dette:
Ginger tea is generally considered safe for pregnant women, at least in reasonable amounts.
While there is no standardized dose for nausea relief in pregnancy, research suggests that up to 1 gram (1,000 mg) of ginger per day is safe (9Trusted Source).
This equates to 4 cups (950 ml) of packaged ginger tea, or homemade ginger tea made from 1 teaspoon (5 grams) of grated ginger root steeped in water (6Trusted Source).
Studies have found no associations between taking ginger during pregnancy and an increased risk of preterm birth, stillbirth, low birth weight, or other complications (1Trusted Source, 9Trusted Source).

Jeg har bare lest på helsenorge og som nevnt skriver de store mengder. Er nok det de mener med ingefærshots etc.
Flott med kilde som gir mer utfyllende presiseing, og kan jo da drikke ganske mye te ja![]()