Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hvilken farge har du på lister og karmer?Vis vedlegget 291097 Vis vedlegget 291096 Jeg har lyst til å male veggene i stua i en annen fargenå har jeg en ganske kald gråfarge (Skagen) men ønsker en varmere farge.
Har en tapetvegg som går i grått..
Forslag til fine farger?![]()
Skal se meg litt rundt etter de fargeneJeg liker godt varme grønntoner og litt sånn lys terracottafarge, men det er lenge siden jeg har sett på maling så jeg husker ikke hva de heter![]()
![]()
Lister og karmer er hvite eller bomull er det velHvilken farge har du på lister og karmer?
Og vil du beholde lys farge eller går for noe mørkere?

Da er de standard fra fabrikk altså.Lister og karmer er hvite eller bomull er det vel
Jeg kunne tenkt meg kanskje litt mørkere?
Nå får jeg litt steril, kald sykehusfølelse...![]()
Takk for linkDa er de standard fra fabrikk altså.
Da er det jo litt verre med tanke på farger. Noen farger får lister i bomull/eggehvitt til å se skitne ut. Så da har du det og ta hensyn til også når du skal velge farge i tillegg til den grå tapeten...
https://lady.inspirasjonsblogg.jotun.no/passer-bomull-og-egghvit-til-alt/
Ja fått mye hjelp fra den siden selvTakk for linkder var det jo masse gode tips!
Takk, det var fine fargerHer er to ideer som jeg har samlet fra finn oppigjennomHvis jeg får kobla inn harddisken min har jeg mer...
Vis vedlegget 291169
Nei, tapetveggen skal beståSkal du male tapetveggen og? Hvis ikke blir det vanskelig å finne en varm farge som skal matche den.
Hvis alt skal males og du ønsker en varmere farge, kan du se på f.eks. Sand eller Washed linen eller kanskje Space? Alle disse går fint til bomull.
Skagen skal vel i utgangspunktet være en varm grå, men hvis du har listverk i bomull vi den kanskje brekke over i blå/lilla og se kald ut.
Skal hente noen fargeprøver og testeDet hadde sikkert vært kult, men ser for meg at den fine, dyre tapeten din mister oppmerksomheten og drukner litt med lilla eller andre farger. Til listverk og detaljer i bomull bør du velge gråfarger som Tidløs, Lys antikkgrå, Antikkgrå osv. De vil sikkert også matche tapetet ditt. Smooth white er også en fin grå som passer både bomull og klassisk hvit. Ta med deg noen fargeprøver fra fargehandelen og se hva som passer. Styr unna gråfarger med rødt i fargekoden siden det vil kræsje helt med bomull.
Varme, beige farger tror jeg vil krasje med tapetet, da er det like greit å bryte helt.
Takk, skal sjekkes utWarm Blush