Varm drikke på turdager i bhg

Careone

Elsker forumet
Januarlykke 2019
Desemberskattene 2024
Nå begynner det å bli så kaldt og jeg har derfor kjøpt inn termos til datteren min på 3 år, så jeg kan sende med kakao eller varm saft på turdagen. Jeg vil bare ikke at den skal være for varm, hehe. Noen som har en fin rutine på når de lager den så de ikke brenner seg på tungen når de drikker den. De går tur kl 10 og spiser vell sånn 11.30 ish :)

De er jo bare å ikke lage den så helt varm da. Altså, jeg lager "bittelitt varmere enn drikkeklar" kakao til skolebarna på uteskoledager, da er den fin drikketemp på tur. Ikke erfaring med det i bhg for der hadde de ikke med seg lunsj, det står bhg for.

Men altså, du lager den jo når du lager til matpakken om morgenen, men varmer ikke kakaoen såååååå varmt?

De er jo bare å ikke lage den så helt varm da. Altså, jeg lager "bittelitt varmere enn drikkeklar" kakao til skolebarna på uteskoledager, da er den fin drikketemp på tur. Ikke erfaring med det i bhg for der hadde de ikke med seg lunsj, det står bhg for.

Men altså, du lager den jo når du lager til matpakken om morgenen, men varmer ikke kakaoen såååååå varmt?

Ja okei, litt varmere enn drikkevarm når jeg lager den om morgenen med matpakken da :) Hehe takk :)

Ja okei, litt varmere enn drikkevarm når jeg lager den om morgenen med matpakken da :) Hehe takk :)
Det har jeg praktisert i alle fall og spurt om hvor varm den var når de drakk den og korrigert deretter. Heller litt for kald første gang kanskje med små barn?

Det er jo ulikt hvor mye det tapet seg i en termos også. Ulik kvalitet på dem, og avhengig av om den er full eller ei

Enig med Sara her. Eller du kan kjøpe vannkoker der du stiller inn gradene du vil ha vannet på.

Men en annen ting, som du må passe på ang kakao. Korken på termosen, den man heller kakao gjennom, må rengjøres innmari godt etterpå, ellers mugner det fort. Ofte en kronglete jobb. Jeg har som regel da sendt med sånn pose og varmt vann på termos.

Rengjøring er et dill ja. Jeg kjøper muligens sånne korker som må skrus ut neste gang. For det er et pirk

Lag til deg selv en dag først og test :)

Back
Topp