Varm baby men ikke feber

Shanii

Blir kjent med forumet
Hei. Min lille gutt på en mnd er veldig varm i kroppen men når vi måler tempen så er den mellom 37 og 37,5 noen ganger men ikke over. Burde jeg kontakte legen eller helsestasjon? Han sover kanskje litt mer en vanlig idag, men spiser greit og vi får våte bleier. Noen andre som har opplevd det?
 
Hei. Min lille gutt på en mnd er veldig varm i kroppen men når vi måler tempen så er den mellom 37 og 37,5 noen ganger men ikke over. Burde jeg kontakte legen eller helsestasjon? Han sover kanskje litt mer en vanlig idag, men spiser greit og vi får våte bleier. Noen andre som har opplevd det?
Om du syns at barnet virker mer slapt, ikke er klar i blikket, eller du er bekymra (basert på symptomene) skader det ikke å ta kontakt med legen. Heller en gang for mye enn en gang for lite :)

Når det er sagt, så trenger du ikke dra til legen dersom barnet ikke har feber (38 grader og over), virker blid og fornøyd, har nok tisse og bæsje bleier samt at han går opp nok i vekt :)
 
He
Hei. Min lille gutt på en mnd er veldig varm i kroppen men når vi måler tempen så er den mellom 37 og 37,5 noen ganger men ikke over. Burde jeg kontakte legen eller helsestasjon? Han sover kanskje litt mer en vanlig idag, men spiser greit og vi får våte bleier. Noen andre som har opplevd det?

Hei. 37,5 eller mer regnes som feber hvis det måles om morgenen, ellers er han det man kaller subfebril . Hold øye med babyen. Babyer under 3 mnd skal til legen hvis de har feber.
 
Dersom du er bekymret, skader det ikke å ringe legevakten. De gir gode råd over telefon og vil kunne berolige deg, eller eventuelt be deg ta deg en tur dersom de vurderer at det er best.

Til det du spør om: Sønnen vår føles også varm innimellom, men hvis jeg tar av ham pleddet eller lar ham ligge litt for seg selv (så han ikke får masse kroppsvarme fra meg), føles han raskt kjøligere.
 
I hvilken situasjon var han varm? Små regulerer varme dårlig så lm han akkurat hadde ligget med mye klær eller teppe kn det vært rsak. Men følg såklart med på allmenntilstand og ring legevakt om du er i tvil :)
 
Som noen sier over her; små babyer regulerer temperaturen veldig dårlig. Instinktivt tenker vi at vi skal kle på barna masse uansett - men noen barn er rett og slett en eneste varmovn, og trenger mindre klær på seg enn andre for å holde varmen. Prøv å ha på litt mindre klær inne, for å se om det kan hjelpe. Følg ellers med på tissebleier, at de er som normalt, og hvis du føler at allmenntilstanden til barnet ditt er annerledes så tar du kontakt med helsestasjon eller lege.
 
Hvordan gikk det med babyen din?

Min var også veldig varm her en morgen. Måtte ta tempen på han, men han hadde ikke feber. Dobbeltsjekka litt senere på dagen, men fremdeles ikke feber. Heldigvis gikk det seg til og han spiste bra og var i fin allmenntilstand. Men må innrømme jeg holdt et ekstra godt øye med han den dagen (ikke at jeg ikke gjør det ellers, men da var det analysering av absolutt alle vitale tegn.)
 
Back
Topp