Varm baby - ikke feber

Thea90

Blir kjent med forumet
Vi har en varm liten gutt på 4 mnd. Han har vært varm siden fødsel, og har slitt litt med å finne ut hva vi gjør om nettene. Han har brukt vogndyna si i senga, men nå har vi fått en dundyne. Det blir alt for varmt, og han sparker den over hodet.

Det er -12 grader ute, vil tippe det er ca 18 grader på soverommet vårt. Jeg og pappaen syntes det er kaldt på armene over dyna, men lille gutt er veldig varm. Han sover med tynne klorevotter, da hendene hans blir iskalde.

Han er ikke svett, men veldig varm, noe jeg har helt panikk for.. :/

Noen tips og råd? Eller noen som har det på samme måte?

Uff, blir så fort bekymra for de små..

mine gutter har alltid vært varme barn. Fordi er det normalen. Når de var små måtte jeg spørre pappaen om påkledning, for kledde jeg på de som jeg tenkte var best var de en våt flekk.

Nå er det 15minus og 7åringen så ingen grunn til å ta på mellomlags-ull under dressen. K

Hvis han ikke er syk tenker jeg han er riktig kledd på nettene;)

Har ei frøken som er veldig varm av seg... Nå er hun straks 4 år men har alltid vært varm. Så lenge gutten din ikke har feber så tror jeg ikke det er noe galt. :)

Har ei på 11 mnd her som har vært veldig varm hele veien. Faren hennes er akkurat likedan, jeg er stikk motsatt, så det er veldig uvant for meg å skulle kle på en så varm kropp. Har tatt tempen mange ganger og vært skråsikker på feber, men termometeret viser bare 37. Noen er bare varmere enn andre "på utsiden", rett og slett. Så lenge han ikke svetter, er unormalt rød i kinnene/ansiktet eller er unormalt slapp (vanskelig å bedømme om natta kanskje :-P) er han ikke for varm, i følge helsesøsteren vår.

Så lenge babyen bare er varm og ikke svett er det rett bekledning. Ene min er som sin far over gjennomsnittet varm. Hun har høyere kroppstempratur enn meg. Ofte jeg tror hun har feber, far kjenner og sier nei. Måler vi da har hun ikke feber temp heller. Hun har ALDRI kunnet bruke ull da det blir ALT FOR VARMT. Og da hun var baby hendte det jeg måtte kle av henne siden hun var våt av svette.

Hun kunne heller ikke ligge med pysj under dyna, det ble for varmt. Hadde kun bleie event. body m/korte armer på vinteren.

Jeg har en veldig varm baby på 6 mnd! De gangene han har hatt på seg ull eller strømpebukse og det har vært over 2-3 grader ute har han vært ordentlig klam! Så her er ull bortkastet fordi han er så varm av seg! Han har normalt på seg en bomullsbody og en bukse og ligger store deler av dagen på gulvet, der det er gulvkaldt. Men han er alltid varm, litt kald på henda men det er jo kroppen som teller :)

Kan legge til at både jeg og mannen er frysepinner så skjønner ikke helt hvor han har all den varmen fra :p

Så lenge han ikke er klam eller svett er det bare fint at han er varm :) han er absolutt ikke for varm dersom han er kald på armer og fingre.

Back
Topp