Varigheten på "et økedøgn"

Bringebærdrops

Elsker forumet
Hei :)

Noen som vet noe om hvor lenge et "økedøgn" varer?

Her er det nå fjerde natta på rad ho våkner annen hver, og noen ganger hver , time for å få mat.. Ho får mat minst annen hver time på dagen også. Lurer på om det er økedøgn, eller om melka mi ikke metter lenger.. Derfor lurte jeg på om noen hadde noen erfaringer med hvor lenge "et økedøgn" varer?

2 til 3 netter har jeg erfart her

det er veldig forskjellig, noen kan det vare i opptil en uke, det har det gjort med meg. så spørs det litt om du stresses i tillegg for da blir det ihvertfall ikke bedre. er veldig slitsomt når det står på, men går over;)

Heia!! :D

Men husk også at hun er stor nok til å kunne få litt mer å mette på....ikke slit deg helt ut!

Ja, begynner å lure på hvor lenge jeg holder ut det her.. Jeg legger med seinest klokka 9 nesten hver eneste kveld nå, og er stuptrøtt hele tiden. Nå begynner det å gå på tolmodigheten min, og humøret mitt. Ho har hatt økedøgn før, men de har aldri vart så lenge.. Skal gi det en natt til, hvis ikke gir jeg meg over og kjøper grøt i mårra.. :( Jeg som ville vente litt lenger..

Hva med litt mme som ekstra mat istedetfor grøt?

Jeg fikk beskjed av helsesøster at dersom gullet ble 4 måneder og hadde behov for noe ekstra så skulle jeg innføre et grøtmåltid fremfor mme...

Prøvde mme en gang i natt, fordi jeg var så sliten.. Men ho våkna opp 1 og en halv time seinere forde og ville ha mer mat.. Har gitt ho noe mme tidligere og jeg syns ho har blitt fortere sulten og senere mett på mme sammenliknet med mm :P

Så hvis jeg skal innføre noe må det nok bli grøt tror jeg :)  Og jeg har lest på helsedirektoratet sine sider og de anbefaler grøt fremfor mme etter 4 mnds alder, sånn som Lambi83 har hørt på HS.

Lambi`83 skrev:
Jeg fikk beskjed av helsesøster at dersom gullet ble 4 måneder og hadde behov for noe ekstra så skulle jeg innføre et grøtmåltid fremfor mme...

Betyr det at jeg heller bør forsøke med grøt i stedet for en liten flaske mme for å "fylle på"? Har ikke begynt med smaksporsjoner enda, men grøten er kjøpt inn da.

Selmaen skrev:

Lambi`83 skrev:

Betyr det at jeg heller bør forsøke med grøt i stedet for en liten flaske mme for å "fylle på"? Har ikke begynt med smaksporsjoner enda, men grøten er kjøpt inn da.

Ja, men jeg fikk råd om å begynne med grøt på ettermiddagen. For å se hvordan magen til den lille reagerte. Hvis du tar det på kvelden og den lille reagerer, så har du det gående hele natta :P

Selmaen skrev:
Er visst litt grønn jeg... Reagerer?

Mente hvis de fikk vondt i magen av det, harde eller løse osv. :) 

Jeg prøvde å gi smaksprøver på gulrot en gang, og glad for at jeg gjorde det tidlig på dagen.. Ho masseproduserte bleier nesten hele dagen. Hvis jeg hadde prøvd det før ho la seg hadde jeg flydd fram og tilbake og skifta på ho hele natta. Så jeg gir ho smaksprøver på avokado istedenfor, og det har ho ikke hatt noen problemer med :) Magen hennes var bare ikke klar for gulrot enda tror jeg.

Når du har prøvd det noen dager, så ser du jo hvordan magen reagerer. Hvis den ikke gjør det, kan man jo bare gi det man har funnet ut går greit om kvelden :)

her har det også vært veldig hyppig amming over lang periode, så gikk bort fra at det var økedøgn, og innførte grøt. ikke så lenge sida da, så han får ikke så mye ennå, så har ikke merka så stor forskjell. Fikk også beskjed på helsestasjon at siden jeg hadde amma i 4 måneder var det bedre å innføre grøt, enn mme tillegg. I natt hoppet han over sitt faste måltid i 22-23 tida og sov fra 1930 til 0100, så satser på at det betyr at ting går riktig vei :)

Selmaen skrev:

Lambi`83 skrev:

Det var det jeg fikk råd om i hvertfall :)
Og ellers så kom jo PingvinenA med de andre tingene som helsesøster snakket om! Håper det hjelper!! :)

Takk for tips og råd, Lambi`83 og PingvinenA:-)

I dag har vi forsøkt noen små skjeer (usikkert hvor mye som kom på innsiden da, hehe) grøt og det var spennende:-) Foreløpig ser det ut til å gå greit med den lille magen:-)

Selmaen skrev:

I dag har vi forsøkt noen små skjeer (usikkert hvor mye som kom på innsiden da, hehe) grøt og det var spennende:-) Foreløpig ser det ut til å gå greit med den lille magen:-)

Så bra!! :D

Selmaen skrev:

Så fint :) Haha, sikkert uvant å plutselig måtte spise av skje :)

Jeg prøvde også noen skjeer grøt i dag, eller kan vell kalles suppe nesten.. Ho svelga alt rett ned , uten å spytte ut noe nesten.. Haha! Ho som er liten for alderen, men spise klarer ho <3

Jeg ga ho 1 ts sviskemos etterpå jeg da ( blanda med mm) , siden ho har hatt problemer med å få ut noe de siste dagene.. Og må vell si at det funka... Ho ble så blid etter ho var ferdig, haha :) Så det er et godt tips hvis du merker at det samme skjer med din :) Du kan lage sviskemos selv også, det er MYE billigere enn det du kjøper i butikken. Også kan du bestemme porsjonene selv, istedenfor å åpne et helt kjøpeglass og ende opp med å kaste nesten hele glasset etter 3 dager. Jeg lagde det i stad, og frøys det ned i terninger :)

Back
Topp