Varighet munn-hånd og fotsyke

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Dere som har barn som har hatt munn-hånd og fotsyke hvor lenge var de syke med feber?
Her har hun hatt feber, vondt i magen og vondt i hodet siden søndag og ser ikke ut til å slippe taket ennå. Så da lurer jeg litt på hva jeg har i vente...
 
Dere som har barn som har hatt munn-hånd og fotsyke hvor lenge var de syke med feber?
Her har hun hatt feber, vondt i magen og vondt i hodet siden søndag og ser ikke ut til å slippe taket ennå. Så da lurer jeg litt på hva jeg har i vente...
Har det blitt blemmer nå?
Er du sikker på at det er det?

Her har ingen av ungene vært så syke og dårlige når de har hatt den sykdommen. De har i grunnen vært som vanlig uten feber.
 
Har det blitt blemmer nå?
Er du sikker på at det er det?

Her har ingen av ungene vært så syke og dårlige når de har hatt den sykdommen. De har i grunnen vært som vanlig uten feber.

Nei fortsatt ingen blemmer.. men nå har ett annet barn blitt syk også så det ser ut til at det er det til tross for frøkna sin snodige variant med flekker fremfor blemmer.. men legen mente hun hadde varianten ev 71 (enterovirus 71) som også rammer magen og derfor oppkast og diaré med magesmerter. Men om ikke formen bedrer seg iforhold til mage og hodet så må jeg jo kontakte legen igjen.
 
Barnet har ikke hat det, men mannen hadde det nylig (gikk i bhg til frøkna). Han hadde ikke feber, men følte seg litt uvel den dagen det brøyt ut. Blemmene forsvant etter en uke.
 
Mi hadde feber i sånn.. 3 dager, mener jeg å huske? Men det var etter at prikkene var kommet..
 
Da guttungen hadde det varte det i 10 dager. Han var full av blemmer inni munnen, men ikke noe feber eller annen dårlig allmenntilstand, annet enn at det gjorde vondt å spise og drikke og han ble slapp pga lite mat.
 
Hadde vell feber i 6 dager før den slapp taket litt, så kanskje 8 før den var helt borte :)
 
Storebror ble ikke syk, lillebror var syk i 10 dager og hjemme fra bhg iallefall en uke. Med han var vi hos legen og hadde to runder med legevakta. Han kunne ikke gå og bare gråt.
 
Takk for svar alle sammen, om hun har dette er fortsatt uvisst. Men forhåpentligvis får vi vite det iløpet av kvelden, da vi nå ligger på sykehuset :p
 
Oi, hva har skjedd???

Ble hun veldig mye dårligere???

Ja hun ble veldig dårlig, så nå har hun hvert gjennom masse blodprøver, ultralyd av magen og ryggmargsprøve... men nå har hun spist 1/2 skive og ser tv så da er hun vel på bedringens vei vil jeg tru :) håper hvertfall vi får reise hjem i morgen uten noe mer greier :p
 
Ja hun ble veldig dårlig, så nå har hun hvert gjennom masse blodprøver, ultralyd av magen og ryggmargsprøve... men nå har hun spist 1/2 skive og ser tv så da er hun vel på bedringens vei vil jeg tru :) håper hvertfall vi får reise hjem i morgen uten noe mer greier :p
Ja da har de sjekket henne godt.

Hva trodde de det var da?
Var de enige i munn, fot og håndsykdom?
 
Ja da har de sjekket henne godt.

Hva trodde de det var da?
Var de enige i munn, fot og håndsykdom?

De var bekymret for hjernehinnebetennelse men det har hun ikke heldigvis :) så lurte de på blindtarmen men det var bare lymfeknuter i magen som lagde de enorme smertene hennes :p så om ikke annet får man utelukket ting selv om man ikke vet hva som feiler hu :p

Jeg trur de gikk bort i fra det da de droppet hansker og ikke ligger vi på isolat. Har og hatt en "ekspert" på utslett til å se på henne og han viste heller ikke hva det kom fra..
 
De var bekymret for hjernehinnebetennelse men det har hun ikke heldigvis :) så lurte de på blindtarmen men det var bare lymfeknuter i magen som lagde de enorme smertene hennes :p så om ikke annet får man utelukket ting selv om man ikke vet hva som feiler hu :p

Jeg trur de gikk bort i fra det da de droppet hansker og ikke ligger vi på isolat. Har og hatt en "ekspert" på utslett til å se på henne og han viste heller ikke hva det kom fra..

Ja da får de sjekket godt.

Men rart de ikke finner ut hva det er :-o
 
Ja det gjør de Hehe men ikke lett for en liten kropp når man er usikker og redd, men ingen kan svare på når hun vil bli frisk eller når hun kan få reise hjem...
Nei det skjønner jeg!!
Hvordan er det med henne nå?

Hva tenker legene om lillebror da ifht smitte. er han med på sykehuset?
 
Nei det skjønner jeg!!
Hvordan er det med henne nå?

Hva tenker legene om lillebror da ifht smitte. er han med på sykehuset?

Hun har hvert fin i ettermiddag før formen dalte igjen på kvelden.. men nå har hun startet å hoste også da, så dette passer jo bra Haha :p

Det har de ikke nevnt noe på, ble spurt om han var syk men ikke noe mer enn det. Men han er hos min mor siden jeg ba hun om å hente han siden hun skulle gjennom masse prøver og heller ville gi hu 100% oppmerksomhet..
 
Back
Topp