Varierende melkeproduksjon

misty

Glad i forumet
August 2018
Jeg synes det går så veldig opp og ned hvor mye melk jeg opplever å ha, det varierer fra spreng på natta (baby sover ikke mer enn max fire timer i strekk) og pupper som ikke blir tømt på flere amminger, til baby som river og sliter i «tomme» pupper en dag eller to senere. Slik varierer det gjerne i løpet av en uke. Jeg sliter med ofte tette melkeganger og tenker at dette kanskje kan ha noe med saken å gjøre (altså at det er overproduksjon enkelte dager).

Er det andre som opplever at melkeproduksjonen varierer såpass mye?
 
Jeg føler absolutt at det varierer ja. Jeg kjenner meget sjelden på spreng lenger, men det har nok sammenheng med at vi sover det meste av natten og at produksjonen nok påvirkes av det. Men på det jevne er det fulle pupper fra morgen til ettermiddag, og så er de liksom fullstendig slunkne hele kvelden. Dog virker det som frøken blir mett. Hun klager jo ikke og sover som sagt i mange timer, og vi ammer nær aldri mer enn én gang mellom 23-00 og 10.
Noen dager er det derimot rikelig hele døgnet, i alle fall opplevelsen av at det er det, mens andre dager føler jeg det knapt er melk der. Men det må jo være det ettersom jenta blir fornøyd?

Jeg har hatt to runder med tette melkeganger i venstre bryst, aldri i høyre. Opplever ikke puppene leverer forskjellig av den grunn, og hun har ingen tydelig favorittpupp heller.
 
Ja, som om du beskrev oss [emoji28]
 
Kan virke som om dette er ganske normalt? :bored:
 
Har det også sånn. Jeg vet at det varierer med mitt aktivitetsnivå og hvor mye jeg drikker. Sover jeg godt på natten, produserer jeg myyyye melk og må pumpe for alt blir sprengt. Har jeg en hektisk dag eller glemmer å drikke, går produksjonen veldig ned.
 
Back
Topp